L’AMB crea dues noves línies de Nitbus i en millora tres més per reforçar el servei a Barcelona

| Tema: Autobusos

D’aquesta manera, el servei de Bus Metropolità nocturn de l’AMB amplia l’oferta per donar resposta al fort increment de demanda dels darrers mesos i arriba a les 23 línies.

Amb 10,1 milions de viatges el 2024, el Nitbus, que funciona els 365 dies de l’any, va batre un nou rècord històric, amb un increment del 17 % respecte al 2023.

decorativa

Per donar resposta al fort increment de demanda dels darrers mesos i evitar la saturació d’algunes línies específiques de Bus Metropolità nocturn, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha creat dues noves línies de Nitbus (N23 i N24), que reforcen els serveis existents a la ciutat de Barcelona i suposen el desdoblament de les línies N3 i N4 actuals. Per assolir aquest objectiu, l’organisme metropolità també ha millorat tres línies més: N28, N13 i N6.

El Nitbus va batre un nou rècord històric l’any 2024, amb 10,1 milions de viatges. Això suposa un increment molt important de la demanda respecte de l’any 2023, en el qual hi va haver 8,6 milions de viatges. Concretament, és un augment del 17 %. Celebrem la confiança que demostra la ciutadania cap als nostres serveis i, per seguir oferint una bona qualitat del servei i millorar-lo, ara toca fer aquest pas endavant”, explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón.

 

Desdoblaments de les línies N3 i N4 i creació de les línies N23 i N24

Per reforçar la línia N3 de Nitbus, que circula entre Can Cuiàs/Ciutat Meridiana i Collblanc, l’AMB ha creat la nova línia N23. A partir del 30 d’abril, aquesta línia connectarà l’estació de Sants i l’Esquerra de l’Eixample amb el centre de Barcelona, i oferirà una connexió més ràpida amb Montcada i Reixac per l’avinguda Meridiana. Amb aquesta mesura, s’estalviarà fins a 20 minuts entre tots dos municipis.

A banda, entre les línies N3 i N23, la freqüència de pas serà de 10 minuts al tram comú que comparteixen, entre els carrers de Muntaner i Aribau i la Trinitat, que segueix l’eix de la Meridiana.

Per ampliar la cobertura de la línia N4, l’AMB l’ha dividida en dues. D’una banda, a partir del 30 d’abril, la línia N4 mantindrà el recorregut entre el Carmel i Horta fins a la plaça de Catalunya. A partir d’aquest punt, s’ampliarà el recorregut fins a l’Estació Marítima (WTC), passant per Sant Antoni i el Paral·lel, de manera que es reforçarà l’oferta en aquest àmbit. D’altra banda, també s’ha creat la línia N24, que connecta les Roquetes i Canyelles amb Gràcia, la plaça de Catalunya i la Barceloneta, i arriba fins al moll Oriental (W Barcelona).

Amb aquesta nova configuració de les línies N4 i N24, l’AMB reforça el servei de Nitbus en zones amb molta demanda nocturna on fins ara no hi havia oferta o era insuficient, com en els casos del Paral·lel i Sant Antoni, el tram del passeig de Joan Borbó fins al W Barcelona i la Via Laietana.

 

Ampliació de la línia N28, amb deu noves parades a l’Hospitalet

L’organisme metropolità també ha millorat la línia N28, que actualment connecta el Fòrum/Diagonal Mar amb Collblanc. En aquest cas, la línia N28 es prolongarà, a partir del 30 d’abril, a l’Hospitalet de Llobregat, amb deu noves parades, per donar cobertura a tot l’àmbit de Pubilla Cases, la Florida i Can Serra, que fins ara no disposaven de servei de Nitbus. Concretament, l’ampliació de la línia serà des d’Ernest Lluch fins a l’avinguda del Masnou i Can Serra.

Aquesta prolongació evitarà la saturació de les línies N2 i N14, que actualment donen servei als barris més densos de tota la metròpolis de Barcelona.

 

Millores a les línies N6 i N13

A banda, l’AMB ha retallat el recorregut de la línia N6, que connecta Barcelona amb Santa Coloma de Gramenet, passant pel litoral, la plaça de Catalunya i Nou Barris. A partir del 30 d’abril, a l’àmbit de Nou Barris, la circulació de la línia N6 quedarà limitada a Canyelles. Tot el recorregut pel barri de les Roquetes quedarà cobert per la nova línia N24.

La línia N13, que connecta Barcelona amb Sant Boi, ha millorat la cobertura al barri dels Camps Blancs. A més, el recorregut de Barcelona a Sant Boi ara es farà pel carrer de Sepúlveda i no per la Gran Via. D’aquesta manera, les dues línies que van al municipi de Sant Boi (N13 i N20) faran el mateix recorregut i les mateixes parades.

 

Nitbus, el servei de bus nocturn de la metròpolis Barcelona

D’una banda, l’AMB recorda que el Nitbus és el servei de bus nocturn de la metròpolis de Barcelona, que arriba a 18 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona i té una freqüència de pas de 20 minuts en totes les línies cada nit de l’any. Actualment el servei té 21 línies, que circulen de 22.30 h a 6.00 h, i 176 vehicles.

D’altra banda, l’AMB també recorda el servei de parades intermèdies a demanda que ofereix el Nitbus. Aquest servei vetlla per la seguretat dels col·lectius més vulnerables, com les dones i els menors, i permet que els usuaris s’aproximin al màxim possible a la seva destinació en horari nocturn.

Actualment, ja funciona en trams concrets d’algunes línies i, properament, tot el servei de bus nocturn de l’AMB que circula fora de l’àmbit de les rondes de Barcelona l’incorporarà.

Finalment, tota la flota d’autobusos del Nitbus disposa de càmeres de videovigilància, mesura que ha permès reduir notablement el nombre d’incidents registrats en matèria de seguretat, que actualment és molt baix. A més, les marquesines noves que instal·la l’AMB disposen d’il·luminació nocturna.

Enllaços relacionats