El Bus Metropolità empeny la recuperació del transport públic a la metròpolis de Barcelona

| Tema: Transport públic

La demanda de Bus Metropolità diürn en dies feiners se situa ja al 85 % respecte al 2019 i, qualitativament, destaca per sobre de la mitjana de la resta de transport públic. Amb la reobertura de l'oci nocturn, la demanda del Nitbus ha crescut 10 punts de setembre a octubre i ja arriba al 73 % de viatgers respecte al 2019. L'AMB fa una crida a la resta d'usuaris de transport públic perduts durant la pandèmia i llança aquesta setmana la campanya "Quan tu tornes, tot torna"

El Bus Metropolità de l'AMB empeny la recuperació de la demanda del transport públic a la metròpolis de Barcelona. Segons les últimes dades, el servei de Bus Metropolità diürn s'està recuperant amb força pel que fa a la demanda de viatgers en dia feiner. La demanda d'aquest servei ha anat creixent els darrers mesos i ara ja se situa al 85 % de viatgers respecte al 2019, abans de l'inici de la pandèmia de la covid. Això es tradueix en què s'ha arribat a quasi 880.000 validacions diàries en dia feiner durant el mes d'octubre i queda pendent recuperar-ne al voltant de 155.000 per arribar als nivells d'abans de la pandèmia.

D'altra banda, el Nitbus, el servei nocturn de Bus Metropolità de l'AMB, ha crescut 10 punts de setembre a octubre del 2021 amb la reobertura de l'oci nocturn. Concretament, l'octubre del 2021 la demanda del Nitbus ha representat el 73 % de la que hi havia l'any 2019.

La demanda del servei de metro, gestionat també per l'AMB a través del seu operador públic (TMB), se situa al 75 % de viatgers respecte al mes d'octubre del 2019. Si bé durant la pandèmia els modes ferroviaris han tingut una recuperació per sota dels autobusos, a partir d'aquest estiu han anat confluint i ara les xifres estan força paral·leles respecte a la xifra mitjana de demanda del transport públic.

"El transport públic és l'eix vertebrador de la mobilitat metropolitana. És imprescindible per tornar a una ‘nova normalitat', el necessitem per tornar a fer la nostra vida a les ciutats i a la metròpolis, i també per evitar el retorn massiu dels vehicles privats motoritzats, que representen un greu problema, tant per a la salut ciutadana com per a la congestió de les vies", explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "Aquest retorn a la nova normalitat l'hem de veure com una oportunitat per recuperar viatgers i aconseguir-ne de nous; per fer realitat un veritable canvi d'hàbits, que redibuixi la mobilitat metropolitana en clau sostenible, on el transport públic sigui, sempre que es pugui, la primera opció", afegeix.

Nova campanya de l'AMB: "Quan tu tornes, tot torna"

Per recuperar usuaris i aconseguir-ne de nous, l'AMB llançarà aquesta setmana la campanya "Quan tu tornes, tot torna". L'objectiu és recuperar la confiança i el prestigi en l'ús del transport públic de l'AMB, que abans de la pandèmia batia xifres rècord de viatgers, i que torni a ser la columna vertebral de la mobilitat, conjuntament amb la resta de modes sostenibles.

Sensibilitzar la població per no tornar a una mobilitat basada en les energies fòssils i altament contaminant, recuperar la percepció ciutadana que bus i metro són espais segurs i imprescindibles per a la mobilitat quotidiana a la metròpolis i seguir recuperant, fidelitzant i ampliant el nombre d'usuaris dels autobusos són les principals fites d'aquesta campanya.

"No podem fer passos enrere. Hem de recuperar el camí que el transport públic seguia l'any 2019, l'aposta creixent per la mobilitat col·lectiva i sostenible, que implica molts valors positius i solidaris. La pandèmia ha fet molt de mal i ha fet aflorar noves pors. Però ens n'estem sortint i la reactivació va associada i passa pel transport públic", exposa Poveda

La nova campanya de l'AMB, que començarà el dijous 2 de desembre, és multicanal i arribarà a premsa (paper i digital), ràdio, mitjans exteriors (flota bus i metro, marquesines, opis i banderoles) i xarxes socials. També, a la televisió a la carta.

Enllaços relacionats
Prova: $provaURL