L'AMB posa en marxa al Barcelonès Nord les dues primeres línies AMB Metrobús, la M27 i la M28

| Tema: Mobilitat i transport

Avui dijous, 5 d'abril de 2018, l'AMB ha posat en funcionament al Barcelonès Nord les dues primeres línies del nou servei AMB Metrobús, la M27 i la M28, que formen part de la nova xarxa d'autobús metropolità d'altes prestacions.

M28

La inauguració d'aquestes dues línies d'altra freqüència ha anat a càrrec del vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlón, i l'alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater.

La primera, la línia M27, connecta els barris de les Oliveres i de Singuerlín, de Santa Coloma de Gramenet, amb Badalona, concretament amb la parada de metro Pompeu Fabra i el centre de Badalona. La segona línia, la M28, connecta Can Ruti, a Badalona, amb l'estació de Rodalies Sant Andreu Comtal, a Barcelona.

"La mobilitat també és un dret. Amb l'actual context de creixement econòmic, la mobilitat metropolitana segueix creixent, i els accessos i els centres de les ciutats cada vegada estan més col·lapsats pels vehicles privats, que agreugen la contaminació atmosfèrica i afecten directament la salut de les persones. Per combatre-ho necessitem un canvi d'hàbits en l'àmbit de la mobilitat, que prioritzi l'ús del transport públic, la bicicleta i el caminar, i això passa per millorar l'oferta i els serveis", ha explicat Poveda, que ha recordat que properament s'aniran implantant noves línies del servei AMB Metrobús a la metròpolis i que es disposarà de nous autobusos elèctrics i híbrids que també ajudaran a millorar la qualitat de l'aire.

"És una satisfacció contribuir a atendre la demanda de la ciutadania d'un millor i més còmode transport públic compartint la presentació de la posada en funcionament de dues noves línies d'autobús, la M27 i la M28, que són fruit, una vegada més, del consens, el treball conjunt i la col·laboració existent entre els ajuntaments de Badalona i de Santa Coloma de Gramenet amb l'Àrea Metropolitana", ha exposat Parlón. "La posada en marxa d'aquestes línies anomenades Metrobús és un avanç en la millora permanent i l'aposta que compartim per un millor transport públic per guanyar en mobilitat urbana. Que els vehicles d'aquestes línies siguin també menys contaminants demostra a més la voluntat de contribuir a un entorn més sostenible", ha afegit.

L'alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha destacat que "l'entrada en funcionament de l'AMB Metrobús serà com disposar d'un metro en superfície que uneix Fondo i Pompeu Fabra, tal i com des del moviment veïnal es reclama amb el perllongament de la línia L1".

Aquestes noves línies del servei AMB Metrobús substitueixen les antigues línies B17 i B27 i permetran connexions més ràpides entre Badalona i Santa Coloma de Gramenet, amb una alta freqüència de pas, de màxim 10 minuts.

A banda de les diferents parades de metro del recorregut, aquestes dues línies també connecten amb la nova xarxa d'autobús de Barcelona. Concretament, amb les línies H4 (Zona Universitària - Bon Pastor) i H8 (Camp Nou - La Maquinista). Així, es facilita també la intermodalitat entre diferents serveis de bus metropolità.

Gràcies a la seva implantació, s'amplia la cobertura del servei de bus metropolità fins al barri de Sant Andreu de Barcelona, i s'estableix una comunicació directa entre Santa Coloma de Gramenet i l'estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal. Així mateix, es crea un potent eix d'autobús entre Santa Coloma i Badalona, amb un interval de pas mitjà inferior a 5 minuts. A finals d'any aquest eix estarà dotat d'autobusos articulats, que encara tenen més capacitat. Més endavant, aquest eix comptarà amb la prolongació de la línia L1 del metro entre Fondo i Badalona Centre.

Les dues noves línies comptaran amb 21 autobusos per al servei, dels quals en un futur seran articulats els que circulin per la línia M28, i es preveu que tinguin una demanda anual de 4,2 milions de viatgers l'any a l'inici, xifra que podrà arribar fins als 6 milions quan estiguin totalment consolidades.

Nova xarxa de bus metropolità: AMB Exprés i AMB Metrobús
Les noves línies M27 i M28 formen part de la nova xarxa de bus metropolità d'altes prestacions, que es reforça amb dos nous serveis d'autobusos: el servei de bus metropolità Exprés (AMB Exprés), format per 9 línies, amb recorreguts més directes i amb poques parades, i el servei AMB Metrobús, format per 14 línies, amb més freqüència de pas. L'objectiu és millorar l'oferta de transport públic i donar resposta en els corredors de mobilitat amb més demanda mitjançant expedicions més directes i més freqüents.

Aquesta nova aposta de l'AMB, que representa un salt quantitatiu i qualitatiu per al bus metropolità, vol ser una alternativa i un increment de serveis per facilitar el canvi d'hàbits a la ciutadania i una aposta per una mobilitat més sostenible i menys contaminant. La millora del transport públic metropolità és imprescindible per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire.

Documents relacionats