L'AMB destinarà 68 milions d'euros per renovar 165 autobusos, híbrids i elèctrics, en els propers dos anys

| Tema: Mobilitat sostenible

El Consell Metropolità de l'AMB ha aprovat avui el pla de renovació de la flota de gestió indirecta per al 2018 i 2019. Aquesta actuació compleix l'objectiu de l'AMB de no comprar més vehicles 100% dièsel i esdevé una de les fites que l'organisme metropolità havia plantejat per millorar la qualitat de l'aire i lluitar contra la contaminació atmosfèrica.

El Consell Metropolità de l'AMB ha aprovat avui dimarts, 27 de juny, el pla de renovació de la flota de busos de gestió indirecta, amb l'objectiu de renovar 165 vehicles durant els propers dos anys, 2018 i 2019, amb un import total de 68 milions d'euros, i els substituirà per nous vehicles de baixes i nul·les emissions (híbrids i elèctrics).

Concretament, es renovaran 135 vehicles titularitat de l'AMB per als serveis integrats i 30 vehicles que formaran part del servei d'Aerobús.

"La millora de la qualitat de l'aire és un objectiu primordial i és necessari que la flota d'autobusos de l'AMB contribueixi de manera efectiva a aquesta lluita, substituint els autobusos més antics i més contaminants per vehicles de baixes emissions", ha exposat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que ha afegit que l'Administració ha de ser el primer exemple."Un paral·lelisme que ens agradaria que succeís, de mica en mica, amb el vehicles privats. Si realment són imprescindibles, cal que aquestes [energies] es vagin substituint progressivament cap a energies més netes", ha exposat Poveda.

Objectiu 2019: el 25% de la flota de gestió indirecta de baixes o nul·les emissions

Dels 165 vehicles que es preveuen renovar, s'adquiriran 140 vehicles híbrids i 25 vehicles elèctrics purs. Amb aquesta renovació i substitució per energies més netes, incrementa notablement el percentatge de flota de gestió indirecta ambientalitzada, que passa del 2% actual de vehicles de baixes i nul·les emissions de la flota de gestió indirecta al 25% l'any 2019.

Actualment, del total de 700 vehicles de la flota de gestió indirecta, un 98% són dièsel (683 unitats), un 2% de la flota són autobusos híbrids (16 unitats) i només un és elèctric. Amb aquest pla de renovació per al 2018-2019, es reduirà la presència dels vehicles dièsel, que baixarà fins al 75% del total de la flota i s'incrementarà el percentatge de vehicles híbrids, que arribarà al 21% (148 unitats). També creixerà la quota de vehicles elèctrics, que arribarà al 4% del total (26 vehicles) l'any 2019.

Segons els càlculs de l'AMB, un cop implementat el pla de renovació de vehicles, es preveu un estalvi anual d'1 milió de litres de gasoil, 2.700 tones de CO2, 62 tones de NOx, 3 tones de NO2 i 2 tones de PM.

Renovació de 450 busos per al mandat 2016-2019

Aquesta nova actuació es complementa amb l'esforç que també s'està realitzant per renovar la flota d'autobusos de gestió directa de l'AMB, de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que està en procés de substituir i renovar aproximadament 300 autobusos per tecnologia híbrida, elèctrica i de gas natural. En total, durant aquest mandat, entre gestió directa i indirecta, l'AMB renovarà un total de 450 autobusos.

Documents relacionats