AMB
Ajuntament de Ripollet
App AMB Mobilitat
Atención al viajero
Servicios especiales
Planos de líneas del municipio
Taxi
Objetos perdidos
Aparcamiento de intercambio
Aeropuerto
InfoPAE
Plataforma InnoAMB
ApropAMB
Mesa de reactivación
Servicios para empresas
Inversiones
Políticas de género
El projecte recupera un paisatge oblidat propi dels torrents mediterranis a través del disseny del cicle de l’aigua i la vegetació escollida. El curs d’aigua estacional emergeix com a patrimoni històric natural de la ciutat per recuperar les condicions de ribera i donar continuïtat al parc del Pinetons, que connecta amb la Casa Natura.
118.720 m2 (total)
AMB
Ajuntament de Ripollet
El projecte de Recuperació del Torrent d’en Tortuguer pretén que torni un paisatge oblidat.
L’espai, recuperat com a patrimoni històric natural de la ciutat, dóna continuïtat al Parc del Pinetons i el connecta amb la Casa Natura.
S’emergeix el curs d’aigua, avui en dia canalitzat, amb els recursos del lloc per afavorir la recuperació de les condicions de ribera pròpies d’un torrent mediterrani, temporani, amb un flux d’aigua fluctuant al llarg de l’any. Així es recrea l’hàbitat de les zones humides a través d’espais d’inundació temporal en benefici de la biodiversitat i consolidació d’algunes espècies.
El disseny del cicle de l’aigua es basa en controlar les escorrenties, acumular l’aigua en punts de retenció de recreació del paisatge i augmentar la infiltració al propi terreny.
La plantació de la vegetació expressa el gradient de les necessitats hídriques.
Serà amb la gestió dels recursos disponibles, que es reproduirà la dinàmica dels torrents mediterranis.