Oferta de projectes
APS
-
Cicle dels recursos i residus
Dràstics amb els plàstics (ESO)
Com podem reduir la generació de residus de plàstic? El projecte educatiu "Dràstics amb els plàstics" pretén que els joves prenguin consciència de l'ús que fem dels plàstics, quina és la matèria prima per fabricar-los, quins tipus n'existeixen al mercat, què en fem quan es converteixen en residus i quins impactes ambientals provoca l'acumulació de plàstics al medi. I també difondre aquesta informació per aconseguir que en el nostre entorn es produeixi una reducció significativa de l'ús dels plàstics.
Dossier per al professorat de l'APS "Dràstics amb els plàstics"
Para el carro! (2n cicle d'ESO)
Aquest projecte semiguiat dirigit al segon cicle d'ESO està basat en la prevenció de residus relacionats amb el sistema alimentari en l'àmbit metropolità des d'una perspectiva de justícia ambiental i social. A través de diferents sessions autònomes i guiades, l'alumnat aprendrà la globalitat del sistema alimentari i les problemàtiques associades, com fomentar hàbits sostenibles i com emprendre accions útils de manera col·lectiva per donar resposta a alguna de les problemàtiques.
Dossier per al professorat de l'APS "Para el carro!" -
Salut ambiental
Els vigilants de l'aire (Primària I ESO)
Podem evitar la contaminació de l'aire? A partir d'aquest projecte els joves poden conèixer què és la contaminació atmosfèrica per fer d'altaveus sobre les bones pràctiques de millora de la qualitat de l'aire i així transformar-se en informadors i agents sensibilitzadors sobre la contaminació de l'aire al barri i al centre educatiu.
Els vigilants de l'aire (dossier per al professorat) -
Energia i canvi climàtic
Rehabilitació energètica d'edificis residencials (ESO i Batxillerat científic/social)
L'edifici on vivim consumeix molt? Com podem estalviar energia? Es treballen la relació entre el consum energètic i el canvi climàtic, impactes socials del model energètic, pobresa energètica. A partir del projecte es poden conèixer, difondre i incorporar bones pràctiques de consum responsable (hàbits quotidians) per reduir el consum energètic.
Dossier per al professorat de l'APS "Rehabilitació energètica d'edificis residencials"
Comunitat educativa per una transició energètica (Primària i adaptable a primer cicle ESO)
Quant consumim a casa i a l'escola? Podem estalviar més? Aquest projecte apropa el món de l'energia a l'alumnat a través de vídeos, jocs virtuals i diferents activitats per a que els infants es converteixen en superagents energètics que comparteixen les mesures d'estalvi que es podem posar en pràctica a l'escola i a casa.
Material didàctic per al projecte APS "Comunitat educativa per a una transició energètica"Els vigilants de la calor
Els alumnes participen en un programa de ciència ciutadana i investiguen sobre la temperatura i el confort tèrmic de les seves llars durant períodes càlids. Contribueixen a generar coneixement per adaptar millor les ciutats i les llars al canvi climàtic i a la calor extrema. El servei consisteix a fer una recollida de dades i a compartir els resultats amb l'entorn proper (veïnat i centres educatius) i la comunitat científica, principalment. També es donen consells pràctics per millorar el confort als habitatges i per incorporar hàbits energètics eficients.
Els vigilants de la calor -
Cicle de l’aigua
L'aigua del planeta és finita o infinita? Quins impactes té l'escassetat d'aigua sobre les persones i altres éssers vius? Podem fer-hi alguna cosa? Els alumnes aprendran com funciona el cicle ubrà de l'aigua al nostre territori, de quines infraestructures disposem per potabilitzar i depurar l'aigua, els recursos hídrics alternatius que hi ha i els efectes derivats de la situació de crisi climàtica que patim, com per exemple la sequera. A partir d'una necessitat concreta del seu enteorn, els alumnes duran a terme un servei comunitari per estalviar aigua i per fer-ne un ús responsable.
Subir