El cicle de l'aigua: cada gota en val mil!

Tema:
Aigua
Tipo:
Actividad en el aula
Público:
Formació reglada
Cuándo:
Del al (Guardar)
Promotores:
Àrea Metropolitana de Barcelona
Programa:
Compartim un futur / Compartamos un futuro

Inscripción

Adaptado a movilidad reducida

Descripción

A través de dinàmiques participatives i petits experiments, l’alumnat descobrirà com funciona el cicle natural de l’aigua, on es troba aquest recurs al planeta i quin recorregut fa des que es capta del medi fins que hi retorna després de ser utilitzat.

L’activitat permetrà comprendre el funcionament del cicle urbà de l’aigua i reflexionar sobre la seva disponibilitat en un context de canvi climàtic i sequera, així com conèixer altres recursos hídrics, com l’aigua regenerada i la dessalinització.

Finalment, mitjançant l’experimentació, l’alumnat descobrirà què passa amb l’aigua que embrutem, com funciona una depuradora i com les nostres accions quotidianes poden contribuir a reduir el consum d’aigua i evitar-ne la contaminació.

Durada

1 hora

Horaris

De dilluns a divendres en horari de matí i tarda.  

Inscripcions

Cal fer reserva prèvia a través de l'enllaç d'inscripcions.
El període d'inscripcions de cada temporada s'inicia l'1 de juliol.
Durant el mes d'agost no hi ha servei educatiu.

Cal tenir en compte que per a aquesta activitat s'han establert uns períodes d'inscripció: 

  • A partir de l'1 de juliol: per a reserves del 1r trimestre 
  • A partir de l'1 de desembre: per a reserves del 2n trimestre
  • A partir de l'1 març: per a reserves del 3r trimestre 

Requeriments / Material imprescindible per part del sol·licitant

Ordinador amb connexió a internet, projector o pissarra digital, i punt d’aigua

Objectius

  • Comprendre el funcionament del cicle natural i urbà de l’aigua i identificar-ne les principals etapes.
  • Reflexionar sobre la disponibilitat d’aigua i la seva relació amb la sequera, el canvi climàtic i els usos humans.
  • Conèixer diferents recursos hídrics i comprendre la importància de diversificar les fonts d’aigua disponibles.
  • Descobrir, a través de l’experimentació, els principals processos de depuració de les aigües residuals.
  • Identificar com els nostres hàbits quotidians poden contribuir a reduir el consum d’aigua i evitar-ne la contaminació.
  • Valorar l’aigua com un recurs essencial i fomentar-ne un ús responsable

Adaptació NESE

Consultar amb assessoria.compartim@amb.cat

Enlace relacionado
Publicaciones relacionadas