Sol·licitud d’informe ambiental del vector d’aigües residuals d’activitats de l’annex I

Volver
Estado:
En plazo
Tema:
Medio ambiente
Subtema:
Actividad económica: vector agua
Sub-subtema:
Autorizaciones de vertido a red de saneamiento
Responsable AMB:
Servei Autoritat Ambiental

Formulari de sol·licitudEn línea

Tramitar

Descripción

Per a totes les activitats previstes en l’annex I de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, cal sol·licitar la corresponent autorització ambiental, així com els canvis i revisions futures d’aquesta, a l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de la Generalitat de Catalunya (OGAU), que integra tots els vectors ambientals.

L’AMB és l’administració competent per emetre l’informe ambiental del vector d’aigües residuals, que s’ha d’integrar en l’autorització ambiental que atorga la Generalitat de Catalunya en l’àmbit de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Els titulars d’activitats de l’annex I de la Llei 20/2009 que, segons el Reglament metropolità d’abocament d’aigües residuals (RMAAR) vigent, hagin d’obtenir una autorització per abocar aigües residuals a la xarxa pública de sanejament (mitjançant connexió directa a la xarxa o vehicles cisterna), quan sol·licitin l’autorització ambiental han d’incloure la documentació de la sol·licitud de l’informe ambiental del vector d’aigües residuals a l’AMB.

Per generar aquesta sol·licitud, els titulars de l'activitat han d'emplenar aquest formulari.

Plazos

Vigència:
Les determinacions i condicions establertes en relació amb l’abocament d’aigües residuals tenen una vigència de cinc anys, renovables automàticament en cas que no es modifiquin substancialment d’acord amb l’article 33 del RMAAR. Si no es compleixen les condicions per les quals es va atorgar l’autorització corresponent, es poden modificar o revocar d’acord amb el que estableixen els articles 33 i 34 del RMAAR.

Subir

Tasas

El procediment d’emissió de l’informe ambiental del vector d’aigües residuals que cal integrar en l’autorització ambiental de l’activitat està subjecte al pagament de la taxa per la prestació de serveis i la realització d’activitats ambientals de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Consulteu l’ordenança fiscal vigent per conèixer les quotes tributàries.

Com es paga?
L’obligatorietat del pagament és per al titular de l’activitat que ha sol·licitat l’autorització ambiental a l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de la Generalitat de Catalunya (OGAU).

El pagament es fa mitjançant liquidació quan l’òrgan competent de l’AMB aprova l’informe corresponent. L’acord es notifica a l’interessat.

L’ingrés es pot fer a les oficines de les entitats bancàries que figuren en el document de liquidació, tant presencialment com per caixer automàtic o Servicaixa, o a través de la pàgina web de les entitats bancàries.

El pagament també es pot fer efectiu en qualsevol de les més de 2.400 oficines de Correus (aquest servei té un cost fix d’1,95 ).

Subir