L'AMB amplia el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus i l'incorpora a les línies N6 i N8 de Santa Coloma de Gramenet

| Tema: Movilidad y transporte, Movilidad sostenible

Aquest servei del Nitbus, pensat especialment per a les dones i els menors, permet que els usuaris s'acostin més a la seva destinació i baixin en un punt intermedi del recorregut per haver de caminar menys temps sols
Aquesta nova iniciativa dona continuïtat a la implantació del servei a trams de les línies N13, N14, N16, N17 i N18 el març del 2021 i a la prova pilot que l'AMB ja va posar en marxa ara fa tres anys a les línies N1 i N9
El servei busca promoure una mobilitat més segura i equitativa, un dels objectius principals del Pla metropolità de mobilitat urbana de l'AMB (PMMU 2019-2024)

Recurs Nitbus N1

Des d'ahir, dilluns, 21 de juny, l'AMB ha ampliat el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus en determinats trams de les línies N6 i N8, que circulen pel municipi de Santa Coloma de Gramenet. Concretament, pels barris del Singuerlín, Can Franquesa i Les Oliveres. Amb aquestes noves incorporacions, segueix creixent el nombre de línies de bus nocturn metropolità que disposen d'aquest servei específic, que vetlla per la seguretat dels col·lectius més vulnerables, com ara les dones i els menors. En sol·licitar aquest tipus de parada, els usuaris podran aproximar-se el màxim possible a la seva destinació, i així han de caminar menys estona sols. Amb aquestes dues noves línies, ja són 9 les línies de Nitbus, el bus nocturn de la metròpolis de Barcelona, que disposen del servei de baixada a demanda.

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, contextualitza aquest tipus de servei per promoure una mobilitat més segura i equitativa, un dels objectius del Pla metropolità de mobilitat urbana de l'AMB (PMMU 2019-2024). "A l'AMB seguim desenvolupant una xarxa de Bus Metropolità de qualitat, segura, equitativa i inclusiva. Volem impulsar serveis més adaptats a les necessitats de les persones que els utilitzen per dotar-les de més confiança", exposa Poveda.

"La mesura està pensada, especialment, per a dones i gent jove que fan servir l'autobús de nit i que tenen la parada lluny de les seves llars. Pensada en perspectiva de gènere, aquesta iniciativa ens ajuda molt a millorar la seguretat a la nostra ciutat", explica l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon. 

Noves línies amb parada intermèdia a demanda: N6 i N8
Els barris de Singuerlín, Can Franquesa i Les Oliveres de Santa Coloma de Gramenet disposaran del servei de baixada a demanda per a les línies nocturnes N6 i N8. Aquest servei s'ofereix per a les dues línies a partir de l'avinguda Pallaresa fins a Les Oliveres (N6) i Can Franquesa (N8).

Concretament, les línies i els trams que incorporen aquest servei són:

  • A la línia de Nitbus N6, entre les parades del carrer Balears i el final de línia, a Les Oliveres (en ambdós sentits). És a dir, al carrer Balears, l'avinguda Santiago Rusiñol, el carrer Anselm de Riu i la carretera Font de l'Alzina.
  • A la línia de Nitbus N8, entre les parades del carrer Balears i el final de línia, a Can Franquesa (en ambdós sentits). És a dir, al carrer Balears, l'avinguda Santiago Rusiñol i els carrers Anselm de Riu, Còrdova, Menorca, Milton i Cervantes.

Sistema de funcionament de les parades intermèdies a demanda
El sistema de funcionament de les parades intermèdies a demanda del Nitbus requereix avisar el conductor o conductora del lloc aproximat on es vol fer la parada (quan no sigui una parada programada en la línia nocturna), sempre dins de la ruta oficial de la línia, perquè pugui decidir el lloc més segur per aturar-se.

Per assegurar que es dugui a terme en llocs amb unes condicions mínimes de seguretat per als usuaris, la baixada a demanda fora de parades oficials es farà per la porta davantera, i en trams urbans on el vehicle pugui parar arrambat a la vorera o sobre passos de vianants (o just abans de la línia d'aturada de vehicles prèvia al creuament d'un pas de vianants amb el semàfor en vermell).

L'inici del servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus es remunta a fa tres anys, quan l'AMB va iniciar una prova pilot a les línies N1 i N9, al passeig de la Zona Franca de Barcelona i a Tiana. Posteriorment, al març d'aquest any, 2021, l'AMB va ampliar el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus i el va incorporar a les línies N13, N14, N16, N17 i N18, que connecten Sant Boi de Llobregat i el Prat de Llobregat amb Barcelona. Fins ara, la que ha rebut més demandes de parada intermèdia és la línia N1, amb una mitjana d'entre 20 i 25 demandes al mes.

El Nitbus, el servei de bus nocturn de la metròpolis Barcelona
L'AMB recorda que el servei de Nitbus és el bus nocturn de la metròpolis de Barcelona. Arriba a 18 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona, amb una freqüència de pas de 20 minuts. Actualment, consta de 19 línies. Tota la flota d'autobusos Nitbus disposa de càmeres de videovigilància, mesura que ha permès reduir notablement el nombre d'incidents registrats en matèria de seguretat, que actualment és molt baix. Fora dels vehicles, les noves marquesines que instal·la l'organisme metropolità disposen d'il·luminació nocturna.

Documentos relacionados
Enlaces relacionados