Sol·licitud d’informe ambiental del vector d’aigües residuals d’activitats de l’annex II

Tornar
Estat:
En termini
Tema:
Medi ambient
Subtema:
Activitat econòmica: vector aigua
Sub-Subtema:
Autoritzacions d'abocament a la xarxa de sanejament
Responsable AMB:
Servei Autoritat Ambiental

Formulari de sol·licitudEn línia

Tramitar

Descripció

Per a totes les activitats previstes en l’annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, cal sol·licitar la corresponent llicència ambiental, així com els canvis i revisions futures d'aquesta, a l’ajuntament, que integra tots els vectors ambientals.

En l’àmbit metropolità, l’AMB és l’administració competent per emetre l’informe ambiental del vector d’aigües residuals de les activitats previstes en l’Annex II que s’ha d’integrar en la llicència ambiental que atorga l’ajuntament.

Els titulars d’activitats de l’annex II de la Llei 20/2009 que, segons el Reglament metropolità d’abocament d’aigües residuals (RMAAR) vigent, hagin d’obtenir autorització per abocar aigües residuals a la xarxa pública de sanejament (mitjançant connexió directa a la xarxa o vehicles cisterna), quan sol·licitin l’atorgament de la llicència ambiental han d’incloure la documentació de la sol·licitud de l’informe ambiental del vector d’aigües residuals a l’AMB.

Per generar aquesta sol·licitud, els titulars de l’activitat han d'emplenar el formulari de sol·licitud. 

Vigència:
Les determinacions i condicions establertes en relació amb l’abocament d’aigües residuals tenen una vigència de cinc anys, renovables automàticament en cas que no es modifiquin substancialment d’acord amb l’article 33 del RMAAR.

Si no es compleixen les condicions per les quals es va atorgar l’autorització corresponent, es poden modificar o revocar d’acord amb el que estableixen els articles 33 i 34 del RMAAR.

Puja

Taxes

El procediment d’emissió de l’informe ambiental del vector d'aigües residuals que cal integrar en la llicència ambiental de l’activitat està subjecte al pagament de la taxa per la prestació de serveis i la realització d’activitats ambientals de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Consulteu l’ordenança fiscal vigent per conèixer les quotes tributàries.


Com es paga?

El document de liquidació de la taxa es genera en el moment que s’aprovi l’informe ambiental, se n’informa l’interessat i se li envia l’informe.

  • La liquidació de la taxa es pot fer a les oficines de les entitats bancàries que figuren en el document de liquidació, tant presencialment com per caixer automàtic o Servicaixa, o a través de la pàgina web de les entitats bancàries.
  • El pagament també es pot fer efectiu en qualsevol de les més de 2.400 oficines de Correus (aquest servei té un cost fix d’1,95 ).

Puja