Segueix creixent la demanada d'usuaris de l'Aerobús i dels busos metropolitans per arribar a l'aeroport
| Tema: Mobilitat i transport
El primer semestre de 2016, l'Aerobús ha assolit 2.703.332 viatgers, un 4,16% més que en el mateix període que l'any anterior. "L'AMB assumeix el repte d'aconseguir gestionar i vehicular el gran flux de mobilitat que es genera entorn l'aeroport", recorda Antoni Poveda
Segueix creixent el nombre d'usuaris de l'Aerobús per desplaçar-se a l'aeroport de Barcelona, servei de titularitat i gestió de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). El primer semestre de 2016, l'Aerobús ha assolit un total de 2.703.332 viatgers, un 4,16% més que en el mateix període que l'any anterior. Entre gener i juny de 2015, aquest mitjà de transport específic per als viatgers va tenir 2.595.191 viatgers.
L'Aerobús està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament el centre de Barcelona (Pl. Catalunya) amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport, en 35 minuts. Actualment, està sota concessió administrativa per l'empresa SGMT (Serveis Generals de Mobilitat i Transport).
Més de 5,5 milions de viatgers van utilitzar el servei l'any 2015, amb una tendència molt forta a l'alça. S'ha doblat els viatgers des de 2009, mentre que el nombre de passatgers de l'aeroport ha incrementat només un 45% en el mateix període.
En aquest sentit, "l'AMB, amb la seva competència de disseny i gestió de la mobilitat metropolitana, assumeix el repte d'aconseguir gestionar i vehicular el gran flux de mobilitat que es genera entorn l'aeroport a través del transport públic", explica Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB.
"L'aposta pel transport públic ha de ser la primera opció en el disseny d'una mobilitat més sostenible per aconseguir reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpolis", recorda Poveda.
Any | Demanda Aerobús (Milions viatgers/any) |
---|---|
2010 | 3.582.506 |
2011 | 4.501.449 |
2012 | 4.635.799 |
2013 | 4.757.445 |
2014 | 5.211.308 |
2015 | 5.541.983 |
N16 i N17, arribar a l'aeroport per la nit
Exemples d'aquesta estratègia metropolitana per incrementar l'accés a l'aeroport en transport públic són els reforços que l'AMB ha fet recentment a les línies de Nitbus N16 i N17. Dels tres autobusos que passaven per línia cada hora, es duplica l'oferta amb sis autobusos l'hora. Tenint en compte que són un suplement a l'oferta habitual, aquests vehicles de reforç circularan per l'autovia. D'aquesta manera, podran realitzar un trajecte més directe, fet que permetrà guanyar temps i freqüència.
El reforç del servei és complementari a l'horari de funcionament de la L9 del metro, que només cobreix les franges nocturnes de divendres fins a les 2h i de tota la nit de dissabte.
L'any 2015, la línia N16 va tenir un total de 469.896 viatgers, que suposa un increment del 9% respecte a l'any anterior. D'altra banda, la línia N17 va tenir 443.106 viatgers, que representa.
Any | Viatgers N16+N17 |
---|---|
2010 | 698.522 |
2011 | 759.435 |
2012 | 774.502 |
2013 | 782.898 |
2014 | 845.025 |
2015 | 913.002 |
Altres opcions de transport públic metropolità per arribar a l'aeroport
També és possible arribar a l'aeroport amb les línies diürnes d'autobús 46, L77, L99 i PR1, que segueixen creixent, any rere any, en nombre d'usuaris.
Any | Passatgers Línies de bus metropolità | |||
---|---|---|---|---|
L99 | L77 | PR1 | L46 (TMB) | |
2010 | 391.090 | 261.285 | 415.337 | 1.163.892 |
2011 | 487.450 | 311.931 | 481.520 | 1.312.720 |
2012 | 495.016 | 315.761 | 504.532 | 1.307.605 |
2013 | 511.711 | 321.289 | 538.956 | 1.385.035 |
2014 | 551.328 | 347.623 | 578.377 | 1.552.593 |
2015 | 587.927 | 358.003 | 599.452 | 1.763.718 |
El febrer de 2016 es va posar en servei el tram de la L9 del metro de Barcelona entre Zona Universitària i les dues terminals de l'aeroport. Les dades de març i abril mostren com l'Aerobús aconsegueix mantenir la demanda de 2015, malgrat l'entrada en funcionament de la L9.