Segueix creixent la demanada d'usuaris de l'Aerobús i dels busos metropolitans per arribar a l'aeroport

| Tema: Mobilitat i transport

El primer semestre de 2016, l'Aerobús ha assolit 2.703.332 viatgers, un 4,16% més que en el mateix període que l'any anterior. "L'AMB assumeix el repte d'aconseguir gestionar i vehicular el gran flux de mobilitat que es genera entorn l'aeroport", recorda Antoni Poveda

Segueix creixent el nombre d'usuaris de l'Aerobús per desplaçar-se a l'aeroport de Barcelona, servei de titularitat i gestió de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). El primer semestre de 2016, l'Aerobús ha assolit un total de 2.703.332 viatgers, un 4,16% més que en el mateix període que l'any anterior. Entre gener i juny de 2015, aquest mitjà de transport específic per als viatgers va tenir 2.595.191 viatgers.

L'Aerobús està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament el centre de Barcelona (Pl. Catalunya) amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport, en 35 minuts. Actualment, està sota concessió administrativa per l'empresa SGMT (Serveis Generals de Mobilitat i Transport).

Més de 5,5 milions de viatgers van utilitzar el servei l'any 2015, amb una tendència molt forta a l'alça. S'ha doblat els viatgers des de 2009, mentre que el nombre de passatgers de l'aeroport ha incrementat només un 45% en el mateix període.

En aquest sentit, "l'AMB, amb la seva competència de disseny i gestió de la mobilitat metropolitana, assumeix el repte d'aconseguir gestionar i vehicular el gran flux de mobilitat que es genera entorn l'aeroport a través del transport públic", explica Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB.

"L'aposta pel transport públic ha de ser la primera opció en el disseny d'una mobilitat més sostenible per aconseguir reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpolis", recorda Poveda.

Any Demanda Aerobús (Milions viatgers/any)
2010 3.582.506
2011 4.501.449
2012 4.635.799
2013 4.757.445
2014 5.211.308
2015 5.541.983

N16 i N17, arribar a l'aeroport per la nit

Exemples d'aquesta estratègia metropolitana per incrementar l'accés a l'aeroport en transport públic són els reforços que l'AMB ha fet recentment a les línies de Nitbus N16 i N17. Dels tres autobusos que passaven per línia cada hora, es duplica l'oferta amb sis autobusos l'hora. Tenint en compte que són un suplement a l'oferta habitual, aquests vehicles de reforç circularan per l'autovia. D'aquesta manera, podran realitzar un trajecte més directe, fet que permetrà guanyar temps i freqüència.

El reforç del servei és complementari a l'horari de funcionament de la L9 del metro, que només cobreix les franges nocturnes de divendres fins a les 2h i de tota la nit de dissabte.

L'any 2015, la línia N16 va tenir un total de 469.896 viatgers, que suposa un increment del 9% respecte a l'any anterior. D'altra banda, la línia N17 va tenir 443.106 viatgers, que representa.

Any Viatgers N16+N17
2010 698.522
2011 759.435
2012 774.502
2013 782.898
2014 845.025
2015 913.002

Altres opcions de transport públic metropolità per arribar a l'aeroport

També és possible arribar a l'aeroport amb les línies diürnes d'autobús 46, L77, L99 i PR1, que segueixen creixent, any rere any, en nombre d'usuaris.

Any Passatgers Línies de bus metropolità
L99 L77 PR1 L46 (TMB)
2010 391.090 261.285 415.337 1.163.892
2011 487.450 311.931 481.520 1.312.720
2012 495.016 315.761 504.532 1.307.605
2013 511.711 321.289 538.956 1.385.035
2014 551.328 347.623 578.377 1.552.593
2015 587.927 358.003 599.452 1.763.718

El febrer de 2016 es va posar en servei el tram de la L9 del metro de Barcelona entre Zona Universitària i les dues terminals de l'aeroport. Les dades de març i abril mostren com l'Aerobús aconsegueix mantenir la demanda de 2015, malgrat l'entrada en funcionament de la L9.

Documents relacionats