• | Tema: Urbanisme

L'AMB exposa els projectes metropolitans a la biennal d'arquitectura i urbanisme de Seül juntament amb 80 ciutats i àrees metropolitanes d'arreu del món

La Biennal s'organitza en quatre eixos al voltant del concepte de "ciutat col·lectiva" i l'AMB està emmarcada en l'eix de "l'exposició de ciutats". L'AMB presenta el seu model de ciutat a través de diferents projectes relacionats amb les competències metropolitanes, com urbanisme o mobilitat. Els visitants podran conèixer i endinsar-se a la realitat de la metròpolis de Barcelona des d'aquest dissabte i fins el 10 de novembre, on s'estima que hi passin més de mig milió de persones.

• | Tema: Bicicleta

L'AMB crea un mapa col·laboratiu de la bicicleta

Aquesta nova eina online recull els serveis que hi ha a la Metròpolis de Barcelona entorn de la bicicleta.

• | Tema: Rondes

Actuacions de pavimentació a les rondes de Barcelona aquest cap de setmana 17 i 18 d'agost

Entre les 15.00 hores del dissabte 17 d'agost i les 15.00 hores del diumenge 18 d'agost, es farà la pavimentació de la B-20 (ronda de Dalt):

• Creix la demanda d'usuaris per arribar a l'aeroport en transport públic

Continua creixent el nombre d'usuaris per desplaçar-se a l'aeroport de Barcelona amb els diferents mitjans de transport públic de l'AMB. L'Aerobús, el Bus Metropolità diürn, el Nitbus i el Metro segueixen guanyant passatgers per accedir a aquesta infraestructura.

• | Tema: Bicicleta, Mobilitat i transport

L'AMB posa en marxa a Sant Joan Despí el primer local comercial per aparcar bicicletes particulars, vinculat al Bicibox

La nova instal·lació es troba a l'avinguda de Barcelona, 81, i ofereix 88 places d'aparcament, una part per a usuaris Bicibox i l'altre per a veïns del municipi. Després de l'èxit de l'aparcament de Gavà, l'AMB obre aquest nou format en local comercial i es continua expandint: properament, a Sant Cugat del Vallès i en tres estacions de metro.

Aprovació del cartipàs de l'AMB per al mandat 2019-2023

Aquest nou mandat l'AMB passa de set a vuit àrees de govern, amb la creació de la nova àrea de Desenvolupament de Polítiques Urbanístiques

• | Tema: AMB - Institucional, Mobilitat i transport, Mobilitat sostenible

L'AMB reclama a la Generalitat actuacions urgents en matèria de mobilitat i proposa estudiar noves accions que permetin rebaixar la contaminació i complir amb la normativa europea

L'AMB està coordinant i desplegant, amb els municipis implicats, la ZBE Rondes de Barcelona, que entrarà en vigor l'1 de gener de 2020 de dilluns a divendres de 7 a 20 h. L'organisme metropolità reclama urgentment a la Generalitat el compliment dels seus compromisos en mobilitat per millorar la qualitat de l'aire, entre els quals destaquen els carrils bus VAO d'accés a Barcelona, la restricció dels vehicles més contaminants a les vies de l'àmbit 40 municipis i la millora del finançament del transport públic metropolità. L'AMB proposa estudiar i, si cal, acordar de manera consensuada, noves accions que permetin complir la normativa europea, com la reconversió dels peatges existents en peatges de congestió i la creació d'una empresa pública que els gestioni, o la creació d'un peatge de toxicitat en l'àmbit de la ZBE Rondes de Barcelona.

Constitució del Consell Metropolità de l'AMB per al mandat 2019-2023

El Consell Metropolità, màxim òrgan de govern de l'AMB, està format per 90 consellers i conselleres, repartits per municipis en funció del seu pes demogràfic. A més de prendre possessió del càrrec, els consellers i conselleres han elegit Ada Colau com a presidenta de l'AMB.

Els grups metropolitans PSC-CP, En Comú Guanyem, ERC-AM i Junts per Catalunya signen l'acord de govern de l'AMB

Les quatre formacions han arribat a un acord de govern de la institució AMB per al mandat 2019-2023. Un acord per afrontar les desigualtats socials i l'emergència climàtica, vetllar pel progrés socioeconòmic, la millora de la qualitat de vida de les persones i la protecció del medi i del territori. Les prioritats del mandat passen per l'habitatge assequible, la mobilitat sostenible i de baixes emissions i un augment de l'ocupació, entre altres. Demà també es constituirà el Consell Metropolità, màxim òrgan de govern de l'AMB. L'acord preveu l'elecció d'Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, com a presidenta de l'AMB i la designació d'Antonio Balmón, alcalde de Cornellà de Llobregat, com a vicepresident executiu, així com el repartiment de responsabilitats institucionals i de govern entre totes les forces signants.