• | Tema: Mobilitat i transport, Mobilitat laboral, Mobilitat sostenible

L'AMB reactiva el servei de l'app d'Aparcament Metropolità i torna a instaurar-se, progressivament, el control de l'estacionament regulat als municipis que l'utilitze

A partir d'avui, dilluns 25 de maig, es torna a instaurar el control del compliment de la normativa i el funcionament de les àrees d'estacionament regulat, zones verdes i blaves, a dos dels sis municipis metropolitans inclosos en l'app metropolitana. Els quatre restants ho faran en els propers dies. Properament, tres municipis metropolitans més s'incorporaran a l'app de l'AMB, que permet unificar el control i pagament de les zones d'estacionament regulat a la metròpolis de Barcelona. L'app arribarà a les 57.000 places d'aparcament regulat.

• | Tema: Habitatge

Mesures COVID-19: L'AMB amplia la moratòria en el pagament dels lloguers dos mesos més

L'AMB, a través de l'Institut Metropolità de Promoció de Sòl i Gestió Patrimonial (IMPSOL) i de la Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (REGESA) ha acordat la possibilitat d'ampliar el termini per al cobrament dels lloguers de pisos, locals i places d'aparcament fins a finals de juliol. L'objectiu és ajudar les famílies, empreses i botigues per alleugerir l'ofec econòmic davant la situació actual.

• | Tema: Mobilitat i transport

El Bus Metropolità arriba al 20 % de demanda i es prepara per a la fase 1

Amb l'increment progressiu de la demanda i el proper canvi de fase, l'AMB recorda que cal mantenir la distància de seguretat al transport públic i la necessitat d'un canvi d'hàbits perquè es reparteixi la demanda al llarg del dia i no hi hagi hores punta. A partir del 25 de maig, amb la fase 1, l'AMB torna a incrementar l'oferta del Bus Metropolità. El bus diürn oferirà l'equivalent al 80 % de l'oferta habitual d'un dia feiner.

• | Tema: Cartografia

Estudi en profunditat del fons marí del litoral metropolità nord

L'AMB ha portat a terme mesures de profunditat de la part submergida de les platges del Besòs, que implicarà una radiografia completa de tot el litoral metropolità L'objectiu és conèixer els processos que tenen lloc a sota l'aigua i que influeixen en la regressió del litoral

• | Tema: Patrimoni

Millora de la xarxa de parcs metropolitans (XPM) amb una subvenció FEDER d'1,1 milions d'euros

L'AMB millorarà un total de 6 parcs metropolitans amb elements patrimonials que requereixen actuacions de restauració. Les obres de millora començaran el 2021 i la finalització de totes les intervencions està prevista per a finals del 2023

• | Tema: Empresa

L'AMB activa el web HUB Talent, un espai on les iniciatives emprenedores poden trobar suport i ampliar les xarxes de treball

L'Agència Metropolitana de Desenvolupament Econòmic de l'AMB ha habilitat aquesta eina, que vol servir com a punt de trobada de les iniciatives emprenedores que tenen en comú la innovació, el talent i el coneixement de la nova economia del segle XXI a la metròpolis de Barcelona. Empreses, emprenedors i ciutadania poden proposar reptes amb l'objectiu de trobar altres actors que vulguin compartir coneixement i resoldre'ls junts. Nou grans empreses de diferents sectors ja hi han afegit els seus. També s'hi poden publicar els projectes més innovadors que ja s'hagin fet i que puguin interessar a la resta del món empresarial i la societat.

• | Tema: Taxi

Mesures COVID19: pla de xoc per al sector del taxi per fer front a la crisi derivada de la pandèmia

L'Institut Metropolità del Taxi i l'AMB han acordat un Pla de xoc amb el sector del taxi per garantir la seguretat en aquest mitjà de transport i ajudar-lo a combatre la davallada en els desplaçaments generada per l'emergència sanitària.
    El Pla es presenta amb vocació de llarg recorregut, en el marc del diàleg i el consens amb les organitzacions del sector. Abasta des de l'impuls d'una app específica per al taxi fins a l'organització del servei per a la nova normalitat.
    Es tracta d'un total de 10 actuacions, que inclouen mesures de desinfecció i higiene, serveis telemàtics d'atenció al taxista, campanyes de comunicació i assessorament sobre els ajuts als professionals d'aquest servei.

• | Tema: Bicicleta

L'AMB llançarà una nova subvenció de 2 milions d'euros per seguir construint carrils bici a la metròpolis de Barcelona i completar la Bicivia

L'AMB va aprovar les bases d'aquesta nova convocatòria de subvenció al darrer Consell Metropolità i properament llançarà la convocatòria.
    Aquesta tercera convocatòria dona continuïtat a les dues que ja es van fer el 2016 i el 2017, que van suposar la creació de 38,2 kilòmetres de vies pedalables, amb un cost total de 8,5 milions d'euros.
    "En el difícil context actual, hem de donar un gran impuls als mitjans de transport i a les infraestructures que fomentin la mobilitat segura i sostenible. I això passa per apostar decididament per la bicicleta", explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda

El Consell Metropolità aprova una declaració institucional de compromís davant dels efectes de la COVID-19, una moció a favor de l'estalvi energètic dels ajuntaments i avança en l'estratègia per erradicar l'amiant

La declaració institucional, proposada i aprovada per tots els grups polítcs, agraeix la resiliència de personal sanitari, treballadors essencials, ajuntaments i ciutadania, i marca un seguit de compromisos dirigits a la recuperació econòmica del territori metropolità. La presidenta Ada Colau i els representants de tots els grups metropolitans han destacat que "el que ens demanen els nostres ciutadans i ciutadanes és coordinació i col·laboració efectiva al marge de picabaralles polítiques". L'AMB exigeix a Endesa que permeti als ajuntaments modificar la potència d'energia contractada dels equipaments tancats per la crisi, mesura que representaria un estalvi econòmic important. Llum verda a la memòria justificativa per a l'adhesió de l'AMB a la Comissió per a l'erradicació de l'amiant a Catalunya.