• | Tema: Formació professional

L'AMB i la Fundació BCN Formació Professional aposten per l'FP com a opció educativa per formar i qualificar els joves i inserir-los al món laboral amb garanties d'èxit

La formació professional fomenta des dels oficis de sempre fins als que tenen més relació amb les noves tecnologies, i prepara els estudiants i els connecta amb empreses del teixit industrial del territori que valoraran la seva formació Per posar en valor l'FP i fer-la arribar als joves que vulguin cursar-la i les seves famílies, l'AMB i la Fundació BCN Formació Professional han activat la campanya "Prepara't per aterrar al món professional, amb l'FP aviat podràs volar". A més, la campanya pretén potenciar la modalitat dual, impulsar el sector logístic i posar fi als rols de gènere existents a l'FP La preinscripció als cicles de grau mitjà s'ha obert aquest dimarts i fins el dia 8 de juny, mentre que les preinscripcions als cicles de grau superior tindran lloc entre el 10 i el 17 de juny

• | Tema: Mobilitat i transport, Mobilitat laboral, Mobilitat sostenible

L'AMB reactiva avui el servei metropolità d'Aparcaments d'intercanvi als municipis que el tenen implementat

A partir d'avui, dimarts 2 de juny, es torna a instaurar el funcionament i el control dels park & ride metropolitans als cinc municipis que el fan servir

• | Tema: Planificació territorial

S'aprova el text refós que conduirà a l'aprovació definitiva del nou Pla especial de Collserola

L'AMB adopta l'Acord que incorpora les prescripcions de la Comissió d'Urbanisme que han estat considerades favorablement, per unanimitat, per la Comissió Institucional del Pla. El Pla especial, que ha comptat amb un ampli consens tècnic i institucional, serà aprovat definitivament pel Govern català

El Consell Metropolità aprova dues mocions per perfeccionar els mecanismes d'aplicació del tribut metropolità i incorporar-hi millores, i per fomentar l'empadronament actiu

· El Consell Metropolità aprova una moció en què l'AMB es compromet a oferir ajuts a la ciutadania i als comerços per pagar el tribut metropolità, com ja fa amb la tarifa social de l'aigua o amb les prestacions per fer front a l'impacte de la crisi de la COVID-19
    · La moció també proposa reclamar al Govern de la Generalitat el traspàs de tots els contractes de transport públic, perquè l'AMB sigui l'única institució encarregada de gestionar aquest servei al territori metropolità
    · Prèviament s'ha desestimat una altra moció presentada pel grup Ciutadans, en què es demanava la suspensió del tribut metropolità
    · Una altra de les mocions aprovades impulsa l'empadronament de totes les persones residents als municipis metropolitans, independentment de si tenen llar o no, per garantir-los l'accés als serveis municipals

El Consell Metropolità aprova una declaració institucional en què l'AMB dona suport als treballadors de Nissan en vaga i reivindica la metròpolis com a referent mundial en mobilitat sostenible

Al Consell Metropolità celebrat avui de manera telemàtica s'ha aprovat per unanimitat una declaració impulsada per tots els grups polítics metropolitans, en què l'AMB dona suport a tot el personal en vaga indefinida de l'empresa Nissan, després que la companyia ha adoptat la mesura de clausurar els seus centres de treball al territori metropolità, situats a la Zona Franca (Barcelona), Montcada i Reixac, Sant Andreu de la Barca i els centres del Prat del Llobregat i l'Hospitalet de Llobregat.

• | Tema: Rondes

Actuacions de pavimentació a les rondes de Barcelona els dies 30 i 31 de maig

El cap de setmana dels dies 30 i 31 de maig, l'AMB portarà a terme la pavimentació d'un tram de la Ronda de Dalt (B-20). La renovació de l'asfalt es fa de manera periòdica, quan s'esgota la seva vida útil, que és d'uns 10 anys. La incorporació d'aquest nou paviment reduirà el soroll dels vehicles i aportarà més seguretat i confort a la conducció. Les obres comportaran talls de circulació entre les 14 h del dissabte 30 de maig i les 19 h del diumenge 31 de maig, amb les actuacions següents:

• | Tema: Biodiversitat

Es busquen exploradors per fer recompte de flora i fauna als parcs i platges metropolitans

L'AMB organitza una nova edició del Bioblitz Metropolità, adaptada a les mesures de la COVID-19 i en format virtual L'objectiu principal és que els ciutadans es posin el barret de científics i participin en l'elaboració d'un cens de biodiversitat urbana

• | Tema: Mobilitat elèctrica, Mobilitat i transport, Mobilitat laboral, Mobilitat sostenible

L'AMB dibuixa la nova mobilitat després de la COVID-19 a la metròpolis de Barcelona

L'AMB està treballant en una proposta d'acord metropolità, amb els 36 ajuntaments, per planificar la nova mobilitat metropolitana després del coronavirus. El pla està centrat en 4 grans eixos amb 21 mesures prioritàries.
    Aquesta proposta d'acord recull la creació de 74,5 nous quilòmetres de Bicivia, 70 dels quals són tàctics i d'execució immediata, i 33 projectes de connectivitat per als vianants.
    També demana a les administracions competents l'execució de 41 km de carril bus-VAO de connexions metropolitanes preferents i preveu la creació immediata, entre AMB i ajuntaments, de 35 km de carrils bus urbans tàctics.
    L'AMB continuarà desplegant la ZBE Rondes BCN i aplicarà el règim sancionador previst per a aquest 2020.
    L'organisme metropolità també ha creat un Pla de xoc per al sector del taxi i impulsarà els serveis de "sharing" metropolitans, les app d'estacionament intel·ligent i segur i vol promoure un acord per adaptar i flexibilitzar la mobilitat laboral.

Ada Colau es reuneix amb els treballadors i treballadores en vaga de la planta de Nissan a Montcada i Reixac

La presidenta de l'AMB i alcaldessa de Barcelona s'ha solidaritzat amb el personal d'aquesta planta, en vaga indefinida des del dia 4 de maig per l'amenaça de tancament dels centres de treball de la marca a Catalunya. La presència de Nissan al territori metropolità implica més de 20.000 llocs de treball directes i indirectes, i suposa un gran actiu per al teixit industrial que l'AMB treballa per enfortir. Les instal·lacions de la companyia automobilística a Catalunya també són un gran impuls per al foment de la mobilitat elèctrica, que reforça les polítiques de l'AMB de lluita contra l'emergència climàtica. Colau ha manifestat que "des de Barcelona i l'Àrea Metropolitana treballem per situar-nos com a referent mundial en mobilitat sostenible i creiem en una indústria estratègica per preservar milers de llocs de treball i per a la innovació en mobilitat sostenible amb el cotxe elèctric"