Accessos directes:

L'AMB presenta a Badalona les noves línies Metrobús M1, M6, M19, M26 i M30, les millores de les línies B24, B29 i M28, i els nous autobusos híbrids i elèctrics

Tornar

| Tema: Autobusos, Mobilitat i transport, Mobilitat sostenible

Amb aquestes millores, el 26% dels autobusos que circulen pel municipi durant el dia seran híbrids, i el 10% dels autobusos que circulin durant la nit, 100% elèctrics i, per tant, sense emissions i silenciosos. Entre les noves línies Metrobús, hi ha l'M19, que connectarà dos grans hospitals de referència: l'Hospital Vall d'Hebron (Barcelona) amb l'hospital de Can Ruti (Badalona).

Acte Badalona 13 febrer 2019


Avui dimecres, 13 de febrer, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, i l'alcalde de Badalona, Álex Pastor, presenten els autobusos híbrids i elèctrics que donaran servei al municipi, les noves línies Metrobús M1, M6, M19, M26 i M30, i les millores que es faran a les línies B24, B29 i M28.

"Millorem i ampliem l'oferta de transport públic, en general, a la metròpolis de Barcelona i, concretament, al Barcelonès nord i a Badalona", ha explicat Poveda aquest matí durant l'acte. "Tot, gràcies a la renovació de flota que estem fent des de l'AMB, amb autobusos híbrids i elèctrics", ha recordat Poveda. El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB també ha recordat que aquesta renovació forma part del nostre programa d'acció de l'AMB per combatre la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpolis.

"Una ciutat gran com Badalona ha de continuar apostant pel transport públic que cuida el seu entorn, per la mobilitat sostenible i per potenciar la connexió amb la resta de localitats del seu voltant. Només així serem una ciutat que està a l'altura de les grans capitals", ha exposat l'alcalde de Badalona, Álex Pastor.

Dels 128 autobusos nous híbrids i elèctrics que han arribat aquestes dies a l'AMB, 56 busos híbrids (33 d'estàndard i 23 d'articulats) es destinaran a l'àmbit del Barcelonès nord. Amb l'arribada dels nous vehicles és possible millorar els serveis de transport públic del municipi. En particular, introduir les línies M1, M6, M19, M26 i M30, i millorar les línies M28, B24 i B29. A partir de la segona quinzena de febrer, el 26% dels autobusos que circulen pel municipi durant el dia seran híbrids.

D'altra banda, d'aquesta nova flota metropolitana, també s'incorporen al servei de Nitbus del Barcelonès nord 12 vehicles elèctrics nous, que representen un 10% de la flota del Nitbus.

Cal recordar que els busos híbrids (dièsel i elèctric) permeten una reducció de les emissions contaminants entorn del 25% respecte dels dièsel. A més a més, redueixen significativament el soroll en els entorns de les parades.

Els busos elèctrics tenen emissions zero, i un molt baix nivell de soroll, i són especialment valorats per circular a la nit, ja que contribueixen a un bon descans dels veïns dels recorreguts per on circulen.

Noves línies M1, M6, M19 i M26 M30 i millores de la M28
Les noves línies de Metrobús permetran millorar les connexions, la freqüència de pas i augmentar la capacitat del servei. Concretament, les línies són:

  • La nova línia Metrobús M19, que substituirà l'antiga B19, connecta dos grans hospitals de referència: l'Hospital Vall d'Hebron (Barcelona) amb l'hospital de Can Ruti (Badalona). La millora de l'horari permetrà reduir la freqüència de pas de 12 a 10 minuts.
  • També arriba la nova línia del servei AMB Metrobús M30, que substituirà l'antiga B30 i connectarà Can Franquesa (Santa Coloma de Gramenet) amb la Virreina (Montgat/Tiana). La millora del servei permetrà reduir la freqüència de pas dels 12 minuts actuals a 10 minuts. Per aconseguir-ho, l'AMB incorporarà al servei 3 vehicles més, i així passarà de 13 a 16 vehicles en línia.

Per altra banda, hi haurà un canvi de nomenclatura d'algunes línies que actualment ja estan oferint un servei d'alta freqüència. Per tal d'homogeneïtzar i comunicar millor el servei que s'ofereix, les següents línies tindran un canvi de nom:
  • La nova línia del servei AMB Metrobús M1, que substituirà l'antiga B1. La línia connecta metro Fondo (Santa Coloma de Gramenet) amb metro Pep Ventura (Badalona) amb una freqüència de pas de 10 minuts.
  • La nova línia Metrobús M6, que substituirà l'antiga B6, connecta l'estació de Rodalies de Badalona amb l'Hospital de Can Ruti (Badalona) amb una freqüència de pas de 10 minuts.
  • La nova línia Metrobús M26, que substituirà l'antiga B26, connecta l'Estació de Rodalies de Sant Adrià de Besòs amb Can Ruti (Badalona) amb una freqüència de pas de 10 minuts.

D'altra banda, també es millora l'oferta de la línia M28, que ja es va inaugurar a la primavera del 2018 i que connecta Sant Andreu Comtal (Barcelona) amb l'Hospital de Can Ruti (Badalona). Concretament, aquesta línia Metrobús d'altes prestacions passarà a funcionar amb 12 vehicles articulats, i aconseguirà així un increment de la capacitat de la línia, un 30% més de viatgers a cada vehicle.

Millores de les línies B24 i B29
D'altra banda, també es millora la freqüència de pas de les línies B24 i B29. La primera, connecta la Ronda Sant Pere de Barcelona amb Can Ruti (Badalona). La segona, connecta Montigalà (Badalona) amb el Poliesportiu municipal de Tiana. En ambdós casos, s'incrementa la freqüència de pas, passant dels 15 minuts actuals als 12 minuts.

A més, en el cas de la línia B24, també s'incorporaran vehicles articulats de 18 m, que compten amb una capacitat superior, un 30% més places que un autobús estàndard. Amb la incorporació d'aquests vehicles de més capacitat, cal ajustar el recorregut de la B24, fet que s'aprofitarà per oferir una nova connexió entre els barris del Pomar, Morera, Bufalà i Montigalà, que fins ara no existia en el servei de busos diürns.

Nova xarxa de bus metropolità: AMB Exprés i AMB Metrobús
La xarxa metropolitana de bus d'altes prestacions, que es va començar a implantar al març del 2018, facilita una connexió més directa i amb més freqüència amb el centre de la metròpolis i en els principals corredors metropolitans. Durant el primer trimestre del 2019, l'AMB posarà en marxa un total de 13 noves línies d'altes prestacions: 7 noves línies AMB Exprés i 6 noves línies AMB Metrobús.

En total, amb la implantació de la segona fase, estaran actives a final d'aquest primer trimestre de 2019 en total 20 línies d'altes prestacions (11 línies AMB Exprés i 9 línies AMB Metrobús).

Enllaços relacionats