Accessos directes:

L'AMB valora positivament la congelació de les tarifes de transport de cara al 2019, però reclama consens per aconseguir més finançament

Tornar

| Tema: Mobilitat i transport

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, demana també consens per fer front al repte de finançament que suposa congelar les tarifes i alhora continuar oferint un bon nivell de qualitat del transport públic Poveda també recorda que a partir de l'1 de gener es podrà viatjar amb títols d'una zona entre els 36 municipis de la metròpolis de Barcelona, cosa que suposa un estalvi directe per al ciutadà

TP


L'AMB valora molt positivament la congelació de les tarifes de transport públic de cara al 2019 que s'ha acordat avui dijous, 13 de desembre, a la reunió del Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

"Des de l'AMB celebrem que no es demani un nou esforç al ciutadà, com el que ja es va fer amb la pujada de tarifes de l'any anterior", ha explicat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda. "En aquest sentit, celebrem que ara es doni continuïtat a la reducció de preus que es va aprovar el 2014, i a les congelacions de preus que es van aprovar els anys 2015 i 2016", ha afegit Poveda, que ha destacat el consens que s'ha aconseguit en aquest tema i que ha conduït a l'acord del dia d'avui.

"Aquest consens entre administracions ha de continuar per fer front al repte de finançament que comporta el manteniment de les tarifes acordat avui", ha explicat Poveda. "Ara és més necessari que mai donar suport, per la via dels pressupostos de l'Estat per a 2019, a unes majors aportacions que estan previstes per al transport metropolità de Barcelona", ha comentat, i ha destacat que sense l'aprovació d'aquests pressupostos i, per tant, sense una major implicació de l'Estat, serà molt difícil mantenir el nivell de qualitat del transport públic metropolità, alhora que es congelen les tarifes, "especialment, en un moment en què el fort increment de viatgers a l'entorn metropolità requereix importants inversions en infraestructures i serveis", ha apuntat Poveda.

La tarifa plana metropolitana, una reducció de preu per als ciutadans metropolitans
En aquest sentit, des de l'AMB es recorda que no incrementar les tarifes del transport públic és un factor important per tal de fer-lo més competitiu davant del vehicle privat, i que aquest és un element estratègic per combatre la contaminació atmosfèrica. "Però també ho és l'acord de l'ATM per implantar la tarifa plana metropolitana. Recordem que aquesta permetrà, a partir d'1 de gener, la utilització de títols d'una zona per viatjar a tota la metròpolis de Barcelona i, per tant, disposar d'un mateix preu de viatge entre tots els 36 municipis metropolitans", ha recordat Poveda.

La tarifa plana metropolitana ha estat impulsada per l'AMB, que de moment és l'única administració que n'aporta el finançament, per valor de 17 milions d'euros anuals, a través de l'esforç coordinat dels 18 municipis metropolitans de la segona corona. La mesura beneficiarà, amb reduccions de tarifa de fins al 50%, tots aquells ciutadans dels 36 municipis metropolitans que vulguin viatjar entre la primera i la segona corona. Per exemple, aquells que es desplacin entre Sant Cugat del Vallès i Barcelona, entre Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), entre Molins de Rei i l'Hospitalet de Llobregat, o entre Sant Vicenç dels Horts i Sant Boi de Llobregat.

En aquest sentit, "des de l'AMB reclamem un nou consens de la resta d'administracions per garantir el finançament complet d'aquesta mesura, que s'espera que aporti uns 5 milions de nous viatgers al sistema de transport públic", explica Poveda. El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB recorda que "en bona part, aquests nous usuaris es captaran del vehicle privat, de manera que es reduirà la congestió i la contaminació als accessos a Barcelona". La reducció del vehicle privat és un objectiu prioritari de l'Administració metropolitana, per tal d'aconseguir un aire més net i complir els nivells exigits per la Unió Europea i l'Organització Mundial de la Salut.