Turisme local a Batroun
| Tema: Relacions internacionals, Turisme
MedCities promou la cooperació municipal en l'àmbit del turisme al Líban
Després de mesos de reunions, visites in situ, entrevistes a 29 municipis de la Unió de Batroun i l'elaboració d'un mapeig, aquest projecte —dirigit pel comitè directiu local— ha creat materials com ara una guia pels municipis de la Unió de Batroun i un mapa turístic.
L'objectiu de la iniciativa era incrementar la coordinació entre la Unió, les seves municipalitats i l'Oficina de Turisme local per promoure el desenvolupament econòmic local. Es tractava també d'encoratjar la implicació del sector privat i la societat civil.
La iniciativa es va basar en un treball previ d'assistència tècnica duta a terme per MedCities, que comportava l'elaboració d'un diagnòstic participatiu per identificar 12 accions prioritàries per desenvolupar el potencial turístic del districte i la regió de Batroun. Com a resultat, a finals de 2018, MedCities va donar suport a la creació d'eines conjuntes per fomentar el turisme que comuniquessin les atraccions dels diversos municipis de la Unió.
La Unió de Municipis de Batroun, al nord del Líban, engloba 29 municipalitats que destaquen pel seu patrimoni natural i cultural a més dels seus indrets d'interès religiós. El territori de Batroun s'estén des del mar fins a les muntanyes i està envoltat per serralades, boscos de cedres i el riu Joz, que ofereix uns magnífics paisatges al llarg de les seves ribes. Tanmateix, ni els residents ni els visitants no solen tenir consciència de tot allò que la regió els pot oferir, a causa de la manca o l'antiguitat del material promocional.
L'assistència tècnica ha comptat amb el suport de la Unió de Municipalitats de Batroun, l'AMB i l'Agència Catalana per la Cooperació i el Desenvolupament. Aquest mes de febrer, l'equip de MedCities s'ha desplaçat al Líban per supervisar l'edició final dels materials i preparar el llançament d'un projecte de seguiment amb múltiples socis: Ter-Brand.
El projecte Ter-Brand ajuntarà l'Ajuntament de Jezzine, un membre de MedCities que acaba de llançar el seu programa de marca turística territorial, a més de Batroun i Zgharta-Ehden. L'objectiu és compartir l'experiència de Jezzine i desenvolupar marques similars per als altres dos municipis. Ter-Brand també implica la posada en marxa de projectes pilot d'ecoturisme. És un projecte cofinançat per l'Ajuntament de Barcelona que es perllongarà durant 18 mesos i recolza el treball en xarxa per formentar el creixement econòmic local.