Carril bici entre Esplugues i Barcelona
Mobilitat en bicicleta
Fitxa tècnica
-
- Temes:
- Bicicleta, Infraestructures
-
- Data de publicació:
- De maig 2016
-
- Estat:
- Realitzat
-
- Detall de l'estat:
- En funcionament
-
- Tipus / Subtipus:
- Mobilitat sostenible
-
- Municipi:
-
- Pressupost:
- 1.733.333 € (IVA inclòs)
-
- Direcció de projecte:
- Direcció de Mobilitat Sostenible
-
- Assistència:
- Romero Gamero, SA, ROGASA (empresa adjudicatària de les obres) i Agrotècnica del Segrià
-
- Altres:
- Projecte redactat per l'estudi d'arquitectes Batlle i Roig
-
- Finançament:
Aportacions: AMB 474.340 € / Ajuntament de Barcelona 1.000.000 € / Ajuntament d'Esplugues 433.333 €
Galeria d'imatges
Descripció
Aquest carril bici té una longitud de 890 metres, amb espais diferenciats per a vianants i per a bicicletes. Tot i que l'amplada és variable, la major part dem camí fa 4,5 metres d'amplada. Aquests es diferencien pels acabats del paviment de formigó, tant en el color (òxid fosc per a les bicicletes i òxid clar per a l'àmbit de vianants) com per la textura (rugós per als vianants i més llis per als ciclistes). A la part dels vianants, s'han creat petites zones d'estada equipades amb bancs, cadires, papereres i aparcabicicletes. La via també inclou un comptador de bicicletes, que sumarà el número de bicicletes que passin cada dia i les que circulen anualment.
Aquest nou camí parteix del carril bici existent a la Diagonal i que actualment s'acaba al Parc Cervantes. Des d'aquest punt i aprofitant el talús del parc al costat de la B-23, transcorre per sota de la Ronda de Dalt, per sobre del ramal d'enllaç entre la B-23 i la mateixa Ronda de Dalt, i per un túnel sota dels diferents enllaços que hi ha entre la ronda i la B-23. Tot, fins a incorporar-se a la vorera de l'avinguda dels Països Catalans d'Esplugues de Llobregat.
Pel que fa a la seguretat, s'ha instal·lat al llarg de tot el traçat les tanques i baranes necessàries per oferir un ús còmode i segur per als vianants i les bicicletes. També s'ha previst d'una bona il·luminació nocturna del camí, amb diferents tipus de fanals i projectors, per tal de garantir l'accessibilitat i la seguretat de les persones usuàries. El pas inferior sota la Ronda de Dalt estarà il·luminat 24 hores.
A més, el projecte ha permès millorar qualitativament els espais de les diferents infraestructures viàries, enjardinant bona part dels talussos, murs dels ponts i dels passos inferiors. Sobre la vegetació, s'ha plantat arbrat, arbustives, enfiladisses i praderes, per naturalitzar l'espai.
-
Tram del eix 7 del Bicivia
El nou carril bici entre Barcelona i Esplugues esdevé un tram principal d'un dels eixos de la Bicivia, la xarxa que unirà tota la metròpolis barcelonina amb un potent entramat de carrils bici. Aquesta xarxa Bicivia, dividida en xarxa bàsica i secundària, està vertebrada per nou grans eixos pedalables: quatre de verticals, que travessaran la metròpolis de nord a sud i que es distribuiran seguint el curs fluvial de Llobregat i Besòs; i cinc d'horitzontals, dels quals quatre discorreran per la banda de la costa i un per la zona del Vallès. Concretament, aquest nou carril bici forma part de l'eix 7 del Bicivia.
Bicivia