El nou Aerobús: servei 24 hores i sostenibilitat

| Tema: Autobusos

El nou servei, dissenyat i licitat per l'AMB i operat per Monbus, ja està en funcionament, amb una renovació d'imatge integral i 33 nous vehicles híbrids i elèctrics. Passa a funcionar les 24 hores del dia, cobrint així també la franja de la matinada, molt demandada pels usuaris.

També ofereix noves tarifes combinades amb altres mitjans de transport de Barcelona per facilitar la intermodalitat

"El canvi d'hàbits també passa per millorar els fluxos de mobilitat al voltant de les grans infraestructures, com és l'aeroport. El transport públic ha de ser la primera opció", exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda

Avui dijous, 22 de juliol de 2021, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el renovat servei Aerobús, la llançadora que connecta l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat i el centre de Barcelona tots els dies de l'any. El servei, dissenyat i licitat per l'AMB, ha passat per un important procés de renovació i integra novetats i millores destacades. Des del passat 14 de juliol, l'Aerobús és gestionat per una UTE de tres empreses adherides a Monbus.

A l'esdeveniment hi han assistit el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, el primer tinent d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el president de Monbus, Raúl López, així com diverses personalitats i representants del sector.

"El canvi d'hàbits que estem impulsant en la mobilitat diària metropolitana, cap a un model més sostenible i saludable, també passa per millorar la gestió dels fluxos de mobilitat al voltant de grans infraestructures, com és l'aeroport", ha explicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "Malgrat el context actual generat per la covid-19, amb la davallada de mobilitat que aquesta ha ocasionat, el transport públic ha de ser la primera opció. Des de l'AMB, treballem contínuament en reforços i millores del transport públic en general i amb molt d'èmfasi en els serveis de bus. Tot, per fer possible que cada dia se sumin nos usuaris al transport públic", ha afegit Poveda, que ha aprofitat per recordar l'estratègia metropolitana de millora de la qualitat de l'aire i la voluntat de l'AMB de donar alternatives per facilitar el canvi d'hàbits, com marca el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU 2019-2024), el gran full de ruta de la mobilitat metropolitana.

"Barcelona està treballant per continuar amb la recuperació econòmica de la ciutat i la millora de la connectivitat amb l'aeroport, amb un servei adaptat a les noves necessitats derivades de la pandèmia és una molt bona notícia" ha explicat el primer tinent d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni. "Un servei que connecta l'aeroport amb el cor de Barcelona les 24 hores del dia durant tot l'any, amb totes les mesures de seguretat necessàries per a combatre la Covid-19 i respectuós amb el medi ambient exemplifica el model de ciutat i de turisme pel qual apostem des de l'ajuntament", ha afegit Collboni.

Per part seva, el president de Monbus, Raúl López, afirma que "apostem per l'optimització del servei, amb solucions de mobilitat basades en la utilització de noves tecnologies, tant per a una execució de major qualitat per als usuaris com per ser més eficients i oferir una mobilitat més sostenible i segura. De fet, ens estem encaminant cap a vehicles menys contaminants, com a mínim híbrids i, si podem, elèctrics, i aquesta concessió és un clar exemple d'això".

33 nous vehicles híbrids i elèctrics

En l'acte s'ha presentat la nova flota d'Aerobús, composta per 33 nous autobusos exclusivament híbrids i elèctrics, una aposta per una mobilitat més sostenible. Concretament, consta de 27 d'híbrids i 6 d'elèctrics. Aquesta renovació dona continuïtat i suposa un pas més de l'estratègia de l'AMB d'ambientalització de les flotes d'autobusos per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpolis de Barcelona, segons marca el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU 2019-2024). Aquest és el full de ruta de la mobilitat metropolitana per als pròxims anys.

A més, per reforçar el seu compromís envers els objectius d'acció climàtica, Aerobús ha contractat una empresa subministradora d'energia 100 % renovable, ha format el personal en conducció ecoeficient i ha aconseguit les certificacions UNE-EN ISO 14001 en Sistemes de gestió ambiental i UNE-EN ISO 9001 de Gestió de la qualitat per part d'AENOR.

Novetats en el servei: servei 24 hores, wifi, carregadors USB i nova app

Pel que respecta a les novetats, una de les més destacades és que el servei d'Aerobús passa a funcionar les 24 hores del dia, de manera que cobrirà també la franja horària de la 1 a les 5 de la matinada, en la qual fins ara no hi havia servei i que era molt demandada pels usuaris. L'opció alternativa per arribar a aquestes hores en transport públic eren les línies N16, N17 i N18 de Nitbus, el bus nocturn metropolità, que continuaran donant aquest servei.

A més, a partir d'ara, també es podrà gaudir d'un ventall més ampli de tarifes i estaran disponibles els bitllets combinats amb altres mitjans de transport metropolità de la ciutat de Barcelona. Concretament, s'ha creat un bitllet senzill combinat que permetrà enllaçar l'Aerobús amb Metro i Bus TMB. D'altra banda, també s'ha creat un paquet de viatge que inclou el bitllet d'anada i tornada en Aerobús i l'Hola Barcelona Travel Card, que permet moure's sense límit amb el transport públic de la ciutat durant 2, 3, 4 o 5 dies segons l'opció seleccionada.

Un altre aspecte nou del servei és la connectivitat. Les persones que viatgin amb l'Aerobús podran disposar de wifi gratuït durant el trajecte i de zones de càrrega USB dins dels vehicles.

A més, la marca estrena pàgina web i app amb informació en temps real del servei i venda en línia de bitllets. L'app, Aerobús, és gratuïta i pot descarregar-se des de la pàgina web oficial del servei. Pròximament també es podrà descarregar a través de les principals plataformes. Fins ara, ja es venien bitllets en línia, però a partir d'ara la compra podrà ser també via app.

Els nous usuaris també descobriran el Núvol TV, un canal de comunicació i promoció cultural, amb dues pantalles dins de l'autobús, amb informació sobre el servei, els vols i les connexions amb altres mitjans de transport metropolità. A part, també podran consultar informació en els tòtems interactius situats en diversos punts clau de Barcelona.

Seguint el Pla de mobilitat segura de Monbus, certificat per AENOR, Aerobús ha instaurat un Protocol enfront de la covid-19. Tots els autobusos tenen un sistema de renovació d'aire continu a més de ser desinfectats diàriament. El personal disposa de tots els sistemes de prevenció, així com també els usuaris, que tenen gel hidroalcohòlic en accedir a l'autobús. La zona d'equipatges està vigilada per càmeres de seguretat i es garanteix el pagament segur en múltiples plataformes com les màquines d'autovenda, disponibles en diverses zones de la ciutat.

Aerobús: un servei en creixement

El servei d'Aerobús va ser dissenyat i licitat per l'AMB i va començar a operar el 2002. Des de llavors, i excepte durant la pandèmia de la covid-19, no ha deixat de créixer. El 2019 va arribar a 5,7 milions d'usuaris. A pesar del context actual ocasionat per la covid-19, en el qual les xifres han descendit, el servei funcionarà íntegrament.

L'Aerobús està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament el centre de Barcelona (Pl. Catalunya) amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport en 35 minuts.

L'AMB completa la xarxa de transport públic a l'aeroport

Amb aquestes millores del servei, l'AMB acaba de completar la xarxa de transport públic a l'aeroport. A més de l'Aerobús, hi arriba el Nitbus, el Metro i el Bus Metropolità diürn.

Durant el dia, també existeix l'opció de la línia L9 del metro de Barcelona, que connecta la Zona Universitària i les dues terminals de l'aeroport. I també és possible arribar a l'aeroport amb les línies diürnes de Bus Metropolità 46, L77, L99 i PR1. Del servei nocturn Nitbus, arriben a l'aeroport les línies N16, N17 i N18.

Monbus

A més del servei d'Aerobús, l'operador metropolità Monbus gestiona el servei de transport urbà de l'àrea portuària de Barcelona i de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), els serveis interurbans que uneixen la ciutat de Barcelona i els municipis del Baix Llobregat i les línies en la part alta de Barcelona ciutat. Això se suma a la seva ja consolidada presència a la resta de Catalunya, on presta servei a milions de passatgers en les línies regulars entre Barcelona i ciutats com Manresa, Igualada, Reus, Vilafranca o Tarragona.

Documents relacionats
Enllaços relacionats