Recuperació de l'entorn fluvial, fase 1

La consolidació dels camins i la creació de nous trams de carril bici milloren l'accés des del nucli de la població fins al riu i la connexió amb la xarxa de camins fluvials. Alhora, la incorporació de petites zones d'estada i la recuperació ambiental de l'entorn fan de la visita al riu una experiència més enriquidora.

Foto: Judith Casas
Ficha técnica
  • Fecha del proyecto:
    Enero 2018
    Data inicio de la obra:
    --
    Data fin de la obra:
    --
    Fecha de ejecución:
    Junio 2020
    Municipio:
    Sant Andreu de la Barca
    Superficie:

    67.675,00 m²

    Coste:
    852.099,18 €
  • Dirección de proyecto:
    Jose Alonso (AMB)
    Dirección de obra:
    Jose Alonso (AMB)
    Colaboradores:
    EQUIP AMB: Montserrat Arbiol, Eloi Artau, Roberto Martínez, Albert Puigdellívol, Àlvaro Sainz
    EQUIP EXTERN: AYESA, Nuno Paiva de Almeida
    Contratista:
    UTE DRIM – Talio
Financiación

AMB

Ajuntament de Sant Andreu de Gramanet

UE-FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional)

Descripción

El projecte desenvolupa millores en la infraestructura verda de Sant Andreu de la Barca, mitjançant un seguit d’intervencions al llarg dels 2.7kms del front fluvial del municipi, basades en la consolidació de la xarxa de camins existents, la creació i senyalització de nous trams de camins i de carril bici, la dotació de zones d’estada i la millora de la qualitat del paisatge.

La construcció d’un accés de vianants a l’entorn del carrer Almeria i carrer i carrer Energia, sumat al nou tram de de carril bici al llarg del carrer Granada, permeten travessar el polígon industrial d’un mode amable i segur, i connectar el centre urbà amb el riu Llobregat.

El camí de servei paral·lel a l’autopista A-2 rep una millora de paviment, i la dotació de zones d’estada amb vegetació. Permet unir la riera de Palau, situada al límit nord del municipi, amb el camí de Josep Pla fins a arribar a la riera de Corbera, connectant espais d’interès, com el pícnic, el Parc de la Solana, la Font de l’Hermano i el pou de glaç.
 
L’arribada al riu es produeix travessant tres passos sota l’autopista AP-2, on s’han dut a terme accions de millora de l’accessibilitat dels usuaris, adequant la pavimentació dels camins, netejant i pintant els murs dels túnels, i instal·lant enllumenat LED diürn, fent així compatible l’ús social inclusiu, amb el desguàs de les rieres.

Totes aquestes actuacions contribueixen de manera significativa a incrementar el potencial socioambientalment de l’entorn fluvial del riu Llobregat, ja que en incrementen la connectivitat ecològica,  ofereixen espais per l’ús social i localment aporten beneficis en la qualitat de vida dels ciutadans de Sant Andreu de la Barca.

Dónde