Suport a àrees de serveis a les persones
Suport a àrees de serveis a les persones
Ficha técnica
-
- Temas:
- Políticas sociales
-
- Estado:
- Finalitzat
-
- Tipo / Subtipo:
- Políticas sociales / Experiencias
-
- Municipio:
- El Papiol
-
- Ens local:
- Ajuntament del Papiol
-
- Període d'execució:
- 30 de desembre de 2020 - 29 de desembre de 2021
-
- Impulsor:
- Àrea de Promoció Econòmica
-
- Públics als quals es dirigeix:
- Persones en situació d’atur i/o amb risc d’exclusió social
-
- Pla i línia als quals contribueix:
- Pla Metropolità de suport a les polítiques socials municipals - Plans d'ocupació
Galería de imágenes
Descripció
Resum i detall de l'experiència
-
Resum de l'experiència
El projecte ha tingut l’objectiu principal de donar eines professionalitzadores per tal de millorar les capacitats i les oportunitats de les persones participants pel que fa a la cerca d’un lloc de treball al mercat de treball ordinari.
El projecte ha combinat accions formatives i pràctiques per atorgar una experiència suficient que motivi i millori les aptituds i les possibilitats dels/de les participants de trobar un lloc de treball.
-
Detall de l'experiència
El projecte ha pretès atorgar eines capacitadores i professionalitzadores a les persones participants amb l’objectiu de millorar la seva ocupabilitat i les probabilitats de trobar feina al mercat de treball ordinari. En concret, el projecte ha contemplat accions formatives i laborals com a peó a la brigada municipal i com a auxiliar administratiu/va.
El projecte ha comptat amb un doble objectiu: per una banda donar resposta a la necessitat de donar opcions laborals a persones en situació d’atur i, per una altra banda, reforçar la plantilla municipal per tal d’oferir serveis i ajudar les àrees de les quals depenen aquests àmbits.
Pel que fa a les tasques a la brigada, el projecte contemplava poder ajudar a resoldre incidències i organitzar les tasques internes de la brigada municipal per donar un millor servei a la ciutadania pel que fa al manteniment del carrer i dels edificis municipals, així com les tasques de muntatge i esdeveniments.
Respecte a la tasca d’auxiliar administratiu/va, les tasques se centraven en poder atendre les incidències dels/de les ciutadans/es amb la màxima brevetat possible i, en general, donar un servei a la ciutadania que ajudés a les tasques administratives de l’ajuntament.
Les accions formatives i els tallers realitzats en el marc del projecte han girat al voltant de la formació establerta en la base de la convocatòria, com la prevenció de riscos laborals, formació específica relacionada amb els llocs de treball, medi ambient i gestió de residus, TIC, acollida i relacions laborals, igualtat de gènere i arxiu i classificació de documentació administrativa (només per a la persona que va ocupar el lloc de treball d’auxiliar administratiu/-va). Aquestes accions, acompanyades de certificats i diplomes, han tingut per objectiu poder capacitar professionalment a les persones participants, tant pel que fa a la pròpia cerca de treball com per al desenvolupament de les tasques en el marc del projecte.
Valoració
Valoració del projecte
-
Valoració del seu impacte
Es valora satisfactòriament el resultat del projecte i els objectius s’han complert totalment.
Van participar un total de tres persones al projecte. Les persones participants segueixen en projectes professionals, a excepció d’una d’elles es va jubilar un cop va finalitzar el contracte.
-
Factors de context vinculats al seu impuls
La necessitat de reforçar alguns serveis municipals, conjuntament amb la necessitat de pal·liar els efectes de l’atur al municipi.
Per l'Ajuntament ha suposat un reforç necessari de la seva plantilla, fet que amb fons propis hagués estat difícil d'assumir.
-
Aprenentatges de cara a iniciatives similars
Disposar d’un pressupost adaptat a les necessitats previstes amb EPIs d’estiu i d’hivern.
Ser conscients que les persones que entren en aquest procés poden tenir determinades dificultats que requereixen d’un acompanyament personalitzat.
La importància de la formació per al posterior desenvolupament professional.