- Estado:
- En plazo
- Tema:
- Medi ambient
- Subtema:
- Actividad económica: vector agua
- Sub-subtema:
- Autorización de afecciones en la red metropolitana
- Responsable AMB:
- Direcció de Serveis Ambientals
Afeccions a la xarxa metropolitana de sanejament
Els ajuntaments o altres administracions públiques i les empreses de serveis que realitzin obres que afectin la xarxa metropolitana de sanejament han de sol·licitar autorització a l'AMB per tal de poder executar aquestes obres.
Información previa
Descripción
Han de sol·licitar aquesta autorització els ajuntaments o altres administracions públiques i les empreses de serveis que realitzin obres que afectin la xarxa metropolitana de sanejament.
A quién va dirigido
Als ajuntaments o altres administracions públiques i a les empreses de serveis que realitzin obres que afectin la xarxa metropolitana de sanejament.
Plazos
L'autorització s'ha de sol·licitar abans de l'aprovació del projecte de l'obra.
Tasas
La sol·licitud d'autorització d'afecció a la xarxa metropolitana de sanejament està subjecta al pagament de la taxa per a la prestació de serveis i la realització d'activitats ambientals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
La quota tributària és de 233,94€, segons l'Ordenança fiscal vigent.
En cas d'exempció subjectiva (art. 3 Ordenança), s'ha de marcar el supòsit que afecta la persona demandant i imprimir el formulari d'autoliquidació que ha d'acompanyar la sol·licitud o l'escrit.
A més a més, els imports corresponents a la inspecció obligatòria per part d'Aigües de Barcelona Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l'Aigua, SA, que realitzarà durant l'execució de l'obra, seran establerts per aquesta i abonats per l'executor de les obres, abans de l'inici, a aquesta mateixa empresa.
Com es paga la taxa?
El pagament es fa mitjançant el formulari d'autoliquidació única, que es pot descarregar a l'inici d'aquesta pàgina.
L'ingrés es pot fer, utilitzant el formulari, a les oficines de les entitats bancàries que hi figuren, tant presencialment com per caixer automàtic o Servicaixa.
També es pot pagar a través de la pàgina web de les entitats bancàries.
Trámites y formularios
En línea
De conformitat amb l'establert a l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la tramitació es realitzarà de forma electrònica.
El titular de l'activitat haurà de presentar una instància amb la sol·licitud i tota la documentació necessària:
Sol·licitud d'autorització
Aquesta documentació s'ha de presentar al Registre electrònic de l'AMB a través de la Instància genèrica
Respuesta de la administración
L'AMB ha d'emetre l'informe en un termini màxim de 3 mesos d'acord amb el que estableix l'article 42 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Si per a la resolució de l'expedient es requereix que l'l'interessat esmeni deficiències i que aporti documentació o qualsevol altre element de judici necessari, el termini restarà en suspens pel termini comprès entre la notificació del requeriment i l'efectiu compliment per part del destinatari.