Recuperació de l'entorn fluvial, fase 1

La consolidació dels camins i la creació de nous trams de carril bici milloren l'accés des del nucli de la població fins al riu i la connexió amb la xarxa de camins fluvials. Alhora, la incorporació de petites zones d'estada i la recuperació ambiental de l'entorn fan de la visita al riu una experiència més enriquidora.

Foto: Judith Casas
Technical details
  • Project date:
    January 2018
    Start work date:
    --
    End work date:
    --
    Work execution date:
    June 2020
    Municipality:
    Sant Andreu de la Barca
    Area:

    67.675,00 m²

    Cost:
    852.099,18 €
  • Project management:
    Jose Alonso (AMB)
    Works management:
    Jose Alonso (AMB)
    Collaborators:
    EQUIP AMB: Montserrat Arbiol, Eloi Artau, Roberto Martínez, Albert Puigdellívol, Àlvaro Sainz
    EQUIP EXTERN: AYESA, Nuno Paiva de Almeida
    Contractor:
    UTE DRIM – Talio
Financing

AMB

Ajuntament de Sant Andreu de la Barca

UE-FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional)

Description

El projecte desenvolupa millores en la infraestructura verda de Sant Andreu de la Barca, mitjançant un seguit d’intervencions al llarg dels 2,7 km del front fluvial del municipi, basades en la consolidació de la xarxa de camins existents, la creació i senyalització de nous trams de camins i de carril bici, la dotació de zones d’estada i la millora de la qualitat del paisatge.

La construcció d’un accés de vianants a l’entorn dels carrers d'Almeria i de l'Energia, sumat al nou tram de carril bici al llarg del carrer de Granada, permeten travessar el polígon industrial d’una manera amable i segura, i connectar el centre urbà amb el riu Llobregat.

El camí de servei paral·lel a l’autopista A-2 rep una millora de paviment i la dotació de zones d’estada amb vegetació. Permet unir la riera de Palau, situada al límit nord del municipi, amb el camí de Josep Pla fins a arribar a la riera de Corbera, connectant espais d’interès, com el pícnic, el parc de la Solana, la Font de l’Hermano i el pou de glaç.
 
L’arribada al riu es produeix travessant tres passos sota l’autopista AP-2, on s’han dut a terme accions de millora de l’accessibilitat dels usuaris, adequant la pavimentació dels camins, netejant i pintant els murs dels túnels i instal·lant-hi enllumenat LED diürn. Així, es fa compatible l’ús social inclusiu amb el desguàs de les rieres.

Totes aquestes actuacions contribueixen de manera significativa a incrementar el potencial socioambientalment de l’entorn fluvial del riu Llobregat, ja que hi incrementen la connectivitat ecològica, ofereixen espais per a l’ús social i localment aporten beneficis en la qualitat de vida dels ciutadans de Sant Andreu de la Barca.

Where