Workshop sobre la ZBE

Back

| Subject: ZBE

La ZBE Rondes BCN, referència per desplegar altres ZBE arreu


El passat 29 de juny es va celebrar, a la seu de l'EIT Urban Mobility de Barcelona, a la Torre Glòries, el Workshop ZBE, una sessió tècnica amb administracions i organismes de referència per debatre la possibilitat d'assolir fites i projectes conjunts sobre zones de baixes emissions, tenint com a referència la ZBE Rondes BCN, i demostrar que les dades de mobilitat tenen un paper clau per assolir els objectius d'acció climàtica. També, per concretar una actuació conjunta per poder donar resposta a la propera convocatòria del MITMA dels fons Next Generation sobre mobilitat sostenible.

La jornada la van organitzar l'AMB, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, la UPC i Carnet, i estava finançada per l'EIT Urban Mobility, una iniciativa de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT), un organisme de la Unió Europea.

Durant la presentació del workshop, el director de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Joan Maria Bigas, va recordar que les zones de baixes emissions són un instrument molt desenvolupat a Europa per afrontar el repte de millora de la qualitat de l'aire i la reducció de la contaminació. "A Espanya tenim el model i l'exemple de la ZBE Rondes BCN, liderada per l'AMB. Posem la nostra experiència a disposició dels ajuntaments", va destacar Bigas. També va fer referència a la primera guia tècnica d'implementació de ZBE que ha fet l'AMB i que, gràcies a l'acord amb la FEMP i la DGT, servirà com a model per a tots els municipis d'Espanya que hagin d'implementar ZBE abans del 2023, com marca la llei.

En aquest sentit, Susana Gómez, subdirectora adjunta de Vehicles de la DGT, va felicitar l'AMB per la tasca realitzada i va recordar que "es requereixen mesures supramunicipals harmonitzades". "S'ha de prendre com a referència el que ha fet l'AMB, com la ZBE Rondes Bcn", va apuntar.

María José Rallo, secretària general de Transports i Mobilitat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, va indicar que "s'ha d'aprofitar l'oportunitat que donen els fons europeus Next Generation i accelerar la implantació de les zones de baixes emissions".

Des de l'EIT Urban Mobility van recordar la seva essència. "Ajudem a transformar la mobilitat urbana a les ciutats europees", va assenyalar Daniel Serra, director de l'IH South de l'EIT Urban Mobility.

Serra també va explicar que després de l'estiu es farà, amb l'AMB, formació per implantar zones de baixes emissions. En aquest sentit, és necessari que els planificadors urbans i de mobilitat assoleixin els coneixements tècnics i les habilitats per desplegar-los de manera sostenible i adequada a la seva ciutat.

Per debatre i concretar una actuació conjunta i donar resposta a la propera convocatòria del MITMA dels fons Next Generation sobre mobilitat sostenible, Mercedes Gómez, de la Direcció General de Transport Terrestre del MITMA, va explicar les principals línies d'inversió i de subvenció. Gómez va explicar que hi haurà 2.800 milions d'euros en ajudes i subvencions per a ZBE i transformació del transport urbà i metropolità. "Dels 1.500 milions d'euros per a ajuntaments i metròpolis, hi haurà dues convocatòries. La primera, abans del 15 de juliol", va indicar. També va recordar que el MITMA farà una inversió directa de 7.600 M€.

D'altra banda, en el marc del workshop, també es van celebrar diverses taules rodones amb representants de diferents municipis de la metròpolis de Barcelona. Representants polítics i tècnics de l'Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Viladecans, Sant Cugat del Vallès, Barcelona, Sant Adrià de Besòs i Sant Joan Despí van compartir les seves experiències i reptes en aquests àmbits. 

Where

  • Marker

    Torre Glòries Barcelona

Prova: $provaURL