Creix l'interès pel cotxe compartit

| Subject: Sustainable Mobility

Un estudi demostra que hi ha un interès pel cotxe compartit però que també es manté l'ús del vehicle privat

Més del 55% de la ciutadania s'interesa pels nous serveis de cotxe compartit i l'opció dels aparcaments dissuassoris (park&ride) com l'alternativa preferida en cas de restriccions de circulació.

Aquesta és la principal conclusió de l'estudi Els ciutadans i la mobilitat a Barcelona: situació actual i perspectives de futur que analitza els hàbits actuals de mobilitat dels ciutadans i l'evolució que tindran les seves actituds i comportaments en relació amb els seus trajectes diaris a Barcelona i la seva regió metropolitana. L'estudi també destaca l'alt índex de satisfacció amb el transport públic.



Aquest estudi, elaborat per la Fundació Creafutur i presentat a la seu del RACC, ha estat finançat i coelaborat per 11 entitats privades i públiques, entre les quals hi ha l'AMB.

L'ús del cotxe privat es manté

L'estudi també indica que no es preveu una reducció de l'ús del cotxe. El 69% dels enquestats creu que tindrà cotxe d'aquí a 10 anys, el mateix percentatge de gent que declara posseir-ne un actualment. "Aquestes dades són preocupants. Demostren que hem de fer una valoració crítica, tot pensant en el futur. No estem sent del tot capaços de conscienciar la ciutadania sobre els efectes de la contaminació, i això és culpa de les administracions" ha assenyalat amb contundència el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que ha participat en la Taula de debat d'estratègies per a la mobilitat del futur que s'ha celebrat després de la presentació de l'estudi.

"Això reafirma que les mesures que hem plantejat fins ara s'han d'accelerar, per tal d'impulsar un veritable canvi d'hàbits en la ciutadania. Recordem que hi ha morts prematures per contaminació", ha afegit Poveda, que ha recordat que "tenim un bon transport públic, competitiu, de qualitat i accessible, però millorable". Un 64% dels enquestats declara que estan molt o bastant satisfets amb el transport públic a la metròpolis.

Aquesta taula de debat, on Poveda ha destacat algunes mesures de l'AMB, com les restriccions de circulació dels vehicles més contaminats, la creació de la targeta verda metropolitana, o l'impuls de les places de car sharing als municipis metropolitans, també ha comptat amb la participació del secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, la business development a SEAT, Arantxa Alonso, i el director tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto. 

Related documents
Related publications
Where
Marker
Seu central del RACC