• | Theme: AMB - Institutional, Ecology, Mobility and Transport, Mobilitat sostenible

L'AMB fa balanç de la ZBE Rondes de Barcelona un mes després de reactivar-la i entrar en vigor les sancions

38.893 usuaris amb vehicles sense etiqueta ambiental de la DGT s'han inscrit al Registre metropolità, creat i gestionat per l'AMB, per poder tramitar autoritzacions de circulació.
    Només al setembre de 2020, coincidint amb l'activació del règim sancionador, s'han fet 10.000 registres, la xifra mensual més elevada fins avui.
    L'AMB recorda que els vehicles que necessitin accedir i circular puntualment dins de la ZBE Rondes BCN durant la franja de restricció poden obtenir fins a 10 autoritzacions diàries l'any.
    De mitjana, cada dia es demanen 180 autoritzacions diàries, moltes de les quals són per circular els divendres o els dies anteriors a festius.
    L'AMB ha atès més de 34.300 consultes sobre la ZBE Rondes BCN, entre formulari web, atenció telefònica i presencialment a l'OAC de la Zona Franca.

• | Theme: Aigua

L'AMB està reparant la incidència detectada al desguàs de l'EDAR del Besòs

El passat 12 d'octubre, l'AMB va detectar per mitjà de l'empresa operadora Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana del Cicle de l'Aigua, un problema en el sistema de desguàs que evacua l'aigua depurada de l'EDAR del Besòs, per mitjà d'una conducció submarina (emissari submarí) fins a abocar-la de nou al medi, a uns 2,9 km de la costa.

• La metròpolis de Barcelona serà la Ciutat Europea del Bosc 2022

El European Forest Institute ha concedit a Barcelona l'organització de la conferència anual del 2022 i el reconeixement internacional. Barcelona competia amb Madrid, Sòria i Navi Sad (Sèrbia), que organitzarà l'esdeveniment el 2023. La decisió es va prendre ahir en assemblea, durant la Junta anual de l'EFI que es va dur a terme a Bonn i que ja té més de 130 organitzacions membres de 40 països.

• | Theme: Socio-economic Development

L'AMB posa en coneixement dels municipis les polítiques d'ús del temps, un element clau per millorar el benestar de les persones

La Junta de Govern ha aprovat un conveni per impulsar polítiques públiques que afavoreixin un ús del temps més igualitari i saludable. També hi ha prevista una jornada el 3 de novembre adreçada a càrrecs polítics i personal tècnic dels municipis metropolitans on es compartiran bones pràctiques de conciliació. La Time Use Week 2020, que se celebrarà del 23 al 27 de novembre i comptarà amb la col·laboració de l'AMB, pretén construir un discurs global sobre les polítiques d'ús del temps i fer que Catalunya, amb Barcelona i els municipis de l'àrea metropolitana, sigui un punt de trobada mundial

• | Theme: Ring Roads

Actuacions de pavimentació a la ronda Litoral els dies 11 i 12 d'octubre

Amb caràcter general, l'AMB renova l'asfalt de les rondes periòdicament, un cop esgota la vida útil. La substitució del paviment millora la seguretat viària i redueix el soroll dels vehicles. L'actuació comportarà talls de circulació entre les 15.00 h del diumenge 11 i les 12.00 h del dilluns 12

• | Theme: Aigua

L'AMB aprova definitivament la inversió de 7,4 milions d'euros per disminuir els episodis de pudors a l'EDAR del Besòs

La depuradora comptarà amb un nou sistema amb una tecnologia capaç de neutralitzar l'olor d'una varietat més gran de compostos, de manera que es reduirà l'impacte ambiental d'aquesta instal·lació estratègica. Aquesta inversió busca mantenir la qualitat en un servei bàsic com la depuració d'aigües, alhora que es redueixen les molèsties sobre la població.

• | Theme: Mobility and Transport, Mobilitat sostenible

L'AMB posa en marxa el nou sistema d'e-Bicibox obert, amb les bicicletes compartides ancorades a la vista

Aquesta prova pilot s'activa als tres municipis metropolitans on es fa un ús més intensiu de l'e-Bicibox, la bicicleta compartida elèctrica de la metròpolis: Cornellà de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat i Sant Joan Despí. L'objectiu de l'AMB és donar més visibilitat a les bicicletes i impulsar-ne l'ús, per seguir fomentant els modes de mobilitat sostenible, com és la bicicleta, i analitzar la possible expansió d'aquest nou sistema en un futur.

• | Theme: Mobility and Transport, Mobilitat sostenible

L'AMB segueix avançant cap a la mobilitat sostenible i dona un nou impuls a la ciclologística i a les zones de baixes emissions locals

L'AMB llança dues noves subvencions per impulsar la creació de zones de baixes emissions locals que restringeixin l'ús dels vehicles més contaminants i per promoure el repartiment de mercaderies en bicicletes o tricicles a la metròpolis de Barcelona. Formen part de les 21 mesures de l'estratègia de la nova mobilitat metropolitana després de la covid-19 i de les polítiques de mobilitat sostenible de l'AMB. Diferents estudis europeus mostren que el 25 % de tots els lliuraments de mercaderies a ciutats i el 50% de tots els lliuraments de mercaderies lleugeres es podrien fer en bicicletes i tricicles de càrrega.

• | Theme: Mobility and Transport, Mobilitat sostenible

L'AMB anuncia als municipis metropolitans una bateria de subvencions i noves inversions en mobilitat sostenible

Els ajuntaments han rebut de primera mà tota la informació referent a les noves subvencions, per valor de 3,3 M€, per a projectes de Distribució Urbana de Mercaderies, la xarxa de carrils pedalables Bicivia i el projecte Biciempresa, ajuts aprovats el passat mes de juliol pel Consell Metropolità, i també per a projectes de ciclologística i implantació de ZBE locals