Renovació d'asfalt a la ronda de Dalt (B-20) aquest cap de setmana que comportarà talls de circulació

| Subject: Ring Roads

Es tracta de la segona campanya d'asfaltatge d'aquest 2021, que suposa la renovació de 12.500 m2
L'actuació comportarà talls de circulació entre les 15 h del dissabte 7 d'agost i les 18 h del diumenge 8 d'agost

Afectacions de la renovació d'asfalt

Aquest cap de setmana, entre el dissabte 7 i el diumenge 8 d'agost, l'AMB executarà tasques de pavimentació a la ronda de Dalt (B-20). El tram afectat comprèn els punts quilomètrics 9+800 i 10+400 en ambdós sentits de la marxa.

Les obres comportaran els següents talls i afectacions al trànsit: 

  • En sentit Besòs: tall total de circulació entre les 15 h del dia 7 d'agost i les 9 h del dia 8 d'agost. Els desviaments es realitzaran per la calçada lateral (passeig de la Vall d'Hebron) entre la sortida 7 i la incorporació 4 en aquest sentit de la marxa. En aquesta fase quedaran tallades les incorporacions següents:
    • La incorporació 7 entre les 15 h del dia 7/8 i les 9 h del 8/8
    • La incorporació 6 entre les 15 h del dia 7/8 i les 9 h del 8/8
    • La incorporació 5 entre les 20 h del dia 7/8 i les 9 h del dia 8/8
  • En sentit Llobregat: tall complet de circulació entre les 23 h del dia 7 d'agost i les 17 h del dia 8 d'agost. Els desviaments es faran per la calçada lateral (passeig de la Vall d'Hebron) entre la sortida 4 i la incorporació 6 en aquest sentit de la marxa. En aquesta fase quedaran afectats els trams següents:
    • La connexió des de la C-58 d'entrada de Barcelona, en direcció a la ronda de Dalt, sentit Besòs
    • La incorporació 3 entre les 23 h del dia 7/8 i les 17 h del 8/8
    • La incorporació 4 entre les 23 h del dia 7/8 i les 17 h del 8/8
    • La incorporació 4B entre les 23 h del dia 7/8 i les 17 h del 8/8
    • La incorporació 5 entre les 23 h del dia 7/8 i les 17 h del 8/8
L'AMB informarà degudament els usuaris de les restriccions de circulació, així com dels itineraris alternatius que poden seguir. En aquest sentit, es recomana l'ús de vies alternatives mentre durin les restriccions.

Aquesta renovació d'asfalt és la segona que es porta a terme enguany. La primera actuació de pavimentació va servir per renovar 18.000 m2 i es va executar a principis d'any.

Aquesta tardor està previst que l'AMB continuï el desplegament de l'enllumenat LED de les rondes a la Gran Via Nord de Barcelona i als túnels del Pla de Palau, del Moll de la Fusta i de Colom.

La primera renovació amb tecnologia LED va ser al túnel de la Vila Olímpica, on es van col·locar 352 projectors el mes de febrer del 2020. Des d'aleshores, aquest enllumenat més segur i sostenible ha permès estalviar 268 MWh/any, que equivalen al consum anual de 82 habitatges

Aquestes actuacions s'estan duent a terme amb el cofinançament dels fons europeus FEDER i amb ajudes de l'IDAE.

Rondes de BCN: anella automobilística d'alta capacitat i de gestió interadministrativa 

Les rondes de Barcelona, amb una longitud total de 36,2 quilòmetres, són utilitzades diàriament per milers d'usuaris, i és la via d'alta capacitat amb la intensitat mitjana diària (IMD) més alta de Catalunya (uns 276.500 vehicles al dia). L'AMB vetlla pel manteniment i la conservació d'aquesta infraestructura amb l'objectiu que les rondes es trobin en unes condicions perfectes durant les 24 hores del dia i garanteixin una mobilitat segura per als conductors. Per això és imprescindible fer periòdicament tasques de pavimentació. En aquest sentit, l'AMB té previst aquesta tardor renovar l'enllumenat a la Gran Via Nord de Barcelona i als túnels del Pla de Palau, del Moll de la Fusta i de Colom. 

Aquesta anella automobilística la gestionen diferents organismes públics que treballen conjuntament en un marc de col·laboració interadministrativa, en què cadascun té tasques i funcions assignades. La titularitat de les rondes correspon al Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs. 

La gestió i els sistemes de control del trànsit corresponen a l'Ajuntament de Barcelona i al Servei Català de Trànsit, mentre que les autoritats del trànsit estan atribuïdes a la Guàrdia Urbana de Barcelona i als Mossos d'Esquadra. 

Finalment, i en referència al manteniment de la infraestructura,l'AMB en té la responsabilitat en la majoria dels àmbits, però també li correspon al Ministeri de Foment (tram de entre el Nus del Llobregat i el Morrot). 

La conservació de les rondes comprèn la renovació d'asfalt, la neteja de les calçades en cas d'accident o incidència, la gestió de l'enllumenat, el manteniment dels 23 túnels i la inspecció del pont de Can Peixauet. En total són 52 km de carretera, 8,5 km dels quals corresponen a túnels. 

Aquest manteniment inclou un equip de vialitat que fa patrullatge durant les 24 hores i els 365 dies de l'any al llarg de totes les rondes i permet detectar les incidències que es produeixen de manera eficaç. En aquest sentit, anualment es quantifiquen gairebé 2.400 incidències relacionades amb l'estat de la via, com ara una pèrdua de càrrega o un abocament de productes a la calçada. 

Related documents
Related links