L'AMB posa en marxa el nou sistema d'e-Bicibox obert, amb les bicicletes compartides ancorades a la vista

| Subject: Mobility and Transport, Sustainable Mobility

Aquesta prova pilot s'activa als tres municipis metropolitans on es fa un ús més intensiu de l'e-Bicibox, la bicicleta compartida elèctrica de la metròpolis: Cornellà de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat i Sant Joan Despí. L'objectiu de l'AMB és donar més visibilitat a les bicicletes i impulsar-ne l'ús, per seguir fomentant els modes de mobilitat sostenible, com és la bicicleta, i analitzar la possible expansió d'aquest nou sistema en un futur.

Aquest matí, l'alcalde de Cornellà de Llobregat i vicepresident executiu de l'AMB, Antonio Balmón, i el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, han posat en marxa la primera prova pilot d'e-Bicibox obert, el servei de bicicletes elèctriques compartides d'abast metropolità, a Cornellà de Llobregat.

Per tal de facilitar l'accés i la visibilitat de les bicicletes i impulsar-ne l'ús, aquesta prova pilot de nous mòduls d'e-Bicibox ofereix les bicicletes ancorades a la vista, amb un funcionament similar al sistema del Bicing. La prova pilot es durà a terme als tres 3 municipis metropolitans on es fa un ús més intensiu de l'e-Bicibox, amb una estació oberta a cadascun d'ells: Cornellà de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat i Sant Joan Despí. Avui es posa en marxa als dos primers municipis i properament s'activarà a l'Hospitalet.

"Avui hem posat en marxa el que ha de ser el servei de bicicletes compartides metropolitanes del futur, i hi seguirem treballant. Amb aquest sistema, hem fet un pas més per posar la bici compartida a disposició de la ciutadania i fomentar-ne l'ús. A l'AMB treballem, des de fa temps (i no només arran de la covid-19) per un canvi d'hàbits en la mobilitat. Un canvi d'hàbits imprescindible que hem de seguir impulsant, i que passa per reconstruir l'espai públic, per una nova mobilitat i, evidentment, per garantir la seguretat dels vianants. Són els reptes que tenim i que seguirem desenvolupant els propers anys", ha exposat Poveda.

"Amb la posada en marxa d'aquestes estacions d'e-Bicibox, el que fem l'AMB i diferents ajuntaments metropolitans, de manera conjunta, és reforçar una de les noves realitats de la mobilitat: les bicicletes i les bicicletes elèctriques, perquè les ciutats puguin oferir aquest servei", ha explicat Balmón.

Aquesta nova acció de l'AMB s'emmarca en l'estratègia de l'organisme metropolità de seguir treballant, impulsant i millorant serveis i infraestructures en l'àmbit de la mobilitat sostenible en general i, particularment, de la bicicleta. Aquest vehicle, d'emissions zero, és un element clau en la lluita contra l'emergència climàtica i la contaminació atmosfèrica.

Prova pilot amb 3 estacions obertes: funcionament i ubicació
Les noves estacions obertes tenen una capacitat per a deu bicicletes, disposades de dues maneres depenent la localització: totes deu seguides o cinc a cada banda de l'eix d'ancoratge.

Les estacions se situen en tres de les localitzacions més concorregudes i amb un ús més intensiu de l'e-Bicibox:

  • Sant Joan Despí, a la biblioteca i centre cultural Mercè Rodoreda (carrer Major – carrer de Jacint Verdaguer).
  • Cornellà de Llobregat, a la carretera d'Esplugues, al costat de la plaça de l'Església.
  • L'Hospitalet de Llobregat, encara està pendent la localització definitiva.

Aquests tres municipis són els que fan un ús més intensiu del servei e-Bicibox: Cornellà genera el 36 % de la demanda, Sant Joan Despí el 21 %, i l'Hospitalet el 15 %. Entre els tres, són responsables del 72 % de la demanda del servei. A més, Cornellà i Sant Joan Despí, juntament amb Esplugues de Llobregat, són els municipis que generen més desplaçaments diaris per bicicleta disponible.

Amb aquesta prova pilot que l'AMB inicia juntament amb els municipis metropolitans implicats, s'estudiarà l'impacte que aquesta transformació del servei té sobre els usuaris. Si és positiu, s'analitzarà la viabilitat d'estendre el sistema obert d'e-Bicibox a altres estacions.

Les 300 bicicletes elèctriques que actualment estan en servei podran utilitzar, sense distinció, tant els mòduls com les tres estacions obertes, i tots dos tipus d'aparcament funcionaran amb la mateixa targeta del servei e-Bicibox.

Aquestes instal·lacions, a més, suposen per a l'AMB un exemple més d'utilització de les energies renovables en els serveis públics, ja que funcionen amb energia 100 % solar.

Servei metropolità e-Bicibox, la bicicleta elèctrica compartida de la metròpolis de Barcelona
Fins ara, el sistema e-Bicibox, la bicicleta compartida elèctrica de la metròpolis de Barcelona, que va néixer l'any 2018, només oferia les bicicletes compartides dins del box, sense estar a la vista dels usuaris i de la ciutadania.

El servei funciona actualment en 11 municipis metropolitans, que pràcticament formen un continu urbà: Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.

Té una flota de 300 bicicletes elèctriques d'ús compartit, repartides en 45 mòduls de 14 places exclusives per al servei e-Bicibox i 3 mòduls oberts de 10 places. En total, el servei disposa de 660 places per garantir una alta disponibilitat de plaça d'estacionament lliure en qualsevol mòdul.

Related documents
Where
Marker
e-Bicibox Cornellà Cornellà de Llobregat
Marker
e-Bicibox sant Joan Despí Sant Joan Despí