Campanya "Al futur s'hi arriba amb transport públic"

| Subject: Mobility and Transport

La xarxa de transport públic posa en valor el servei que presta per a la represa de l'activitat.
Les administracions i els operadors comparteixen el missatge d'aconseguir una mobilitat més sostenible per al futur.

Campanya ATM_Setembre 2021

L'ATM, juntament amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i amb el conjunt d'operadors ferroviaris i de bus, llancen una campanya que recorda el paper clau del transport públic per a la represa de l'activitat laboral i econòmica, en un moment en què els indicadors de la pandèmia de covid-19 mostren una incidència decreixent, i després de 18 mesos de destinar tots els recursos disponibles a prestar un servei essencial segur.

Així, la campanya anterior ("Nosaltres i tu fem un viatge segur"), que es va fer simultàniament a tota la xarxa l'hivern passat, explicava les diverses mesures adoptades pel que fa a neteja i desinfecció, ventilació i ús de mascaretes, i feia advertiments sobre les mesures de seguretat a la xarxa, la prohibició de menjar i beure, la recomanació de silenci en els trajectes i l'ús de gels hidroalcohòlics. Una sèrie de testimonis, tant de l'àmbit dels operadors de transport com de la gent que l'utilitza, van transmetre la confiança en el servei de transport públic i van evidenciar la corresponsabilitat en la seguretat dels viatges (https://femunviatgesegur.atm.cat/).

La nova campanya pretén induir a la conscienciació col·lectiva que la mobilitat ha de ser cada vegada més sostenible i saludable, i destaca tant la xarxa disponible (flota, línies, intermodalitat), com la seguretat del servei i la necessitat de reduir la contaminació ambiental provocada per les emissions dels vehicles de combustió. Es tracta d'una campanya eminentment digital i amb el suport de falques radiofòniques.

"Al futur s'hi arriba amb transport públic" és el lema d'aquesta acció de comunicació, que durarà tres setmanes, el període central de la qual coincidirà amb la Setmana Europea de la Mobilitat (del 16 al 22 de setembre), que a l'octubre també presentarà testimonis reals de la represa de l'activitat laboral amb transport públic. Tots els recursos de la campanya estan disponibles a https://www.atm.cat/web/ca/campanyes.php

Malgrat el relaxament de les restriccions de mobilitat actuals cal tenir present que l'emergència sanitària causada per la pandèmia encara no s'ha superat. Per això cal que es respectin estrictament les mesures de protecció sanitària establertes, especialment l'ús de mascareta durant tota l'estada a les instal·lacions i als vehicles de transport públic, la prohibició de menjar i beure als vehicles, la distribució en tot l'espai disponible, el silenci i el seguiment de les indicacions que faci el personal del servei.

Prova: $provaURL