Caixes niu i menjadores al parc de les Planes

Caixes niu al parc de les Planes

Projectes participatius de biodiversitat

Fitxa tècnica

  • Temes:
    Biodiversitat, Parcs
  • Data de publicació:
    D’octubre 2019
  • Estat:
    En curs
  • Data d'aprovació:
    D’octubre 2019
  • Tipus / Subtipus:
    Projecte participatiu
  • Municipi:
    L'Hospitalet de Llobregat
  • Període:
    2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022
  • Escola / Entitat:
    Escola Lola Anglada
  • Curs:
    3r de primària
  • Assessorament:
    Javier Oliver
Descripció

Projecte en el què els alumnes construeixen i col·loquen caixes niu per ocells i ratpenats al parc de les Planes. A través de diverses sessions dinamitzades per un expert adquiriran els coneixements principals i les habilitats necessàries per desenvolupar aquesta iniciativa i construir unes caixes niu aptes per a ser ocupades pels ocells i ratpenats del parc. També aprendran a realitzar les tasques de manteniment anual i el protocol de seguiment d'ocupació de les caixes niu instal·lades alhora que prenen consciència de la importància de conservar les zones verdes i fomentar la biodiversitat urbana.

Els resultats de les observacions d'ocells que facin al llarg de les sessions s'incorporaran al visor de fauna dels parcs metropolitans.

Objectius

  • Adquirir els coneixements i desenvolupar les habilitats necessàries per construir i instal·lar caixes niu aptes per ocells.
  • Fomentar la biodiversitat del parc a través de la col·locació de caixes niu, refugis de ratpenats i menjadores per ocells.
  • Fomentar la participació, implicació i vinculació dels alumnes en la conservació del seu entorn més proper.
  • Posar en valor el servei a la comunitat.
  • Difondre els resultats a la comunitat educativa.
  • Descobrir de manera activa la biodiversitat del parc.
  • Afavorir el seguiment de la biodiversitat del parc de manera participativa.

Resultats

Curs 2021-2022

  • Participació d'un grup de 3r de primària, un total de 22 alumnes.
(en curs)

Curs 2020-2021
  • Participació d'un grup de 4t de primària, un total de 24 alumnes.
  • Constrcció i col·locació de 4 caixes nius per a ocells insectívors, arribant a un total de 11 caixes niu al parc. Construcció i col•locació de 2 menjadores per ocells i dues caixes per a ratpenats.
  • 36% d'ocupació de les caixes niu, el que representa 5 caixes ocupades per les següents espècies:
    • 4 caixes niu ocupades per pardal xarrec.
    • 1 caixa niu ocupada per pardal sp.
  • Difusió del projecte a través dels canals de comunicació del centre educatiu

Curs 2019-2020
  • Participació d'un grup de 3er de primària, un total de 25 alumnes.
  • Construcció de caixes niu per ocells que seran col·locades l'hivern vinent.
  • Amb motiu de les circumstàncies excepcionals d'aquest curs degut al covid-19, la revisió de l'ocupació de 12 caixes niu s'ha enregistrat en vídeo per part de l'entitat assessora i s'ha fet arribar a l'alumnat en aquest format.
  • 60% d'ocupació de les caixes niu, el que representa 7 caixes ocupades per les següents espècies:
    • 4 caixes niu ocupades per pardal xarrec
    • 3 caixes niu ocupades per pardal sp.
  • Difusió del projecte a través dels canals de comunicació del centre educatiu.

Enllaços relacionats
Equipaments relacionats
  • Imatge del parc
    Municipis:
    L'Hospitalet de Llobregat
    Inauguració:
    1986
    Superfície:
    67.548,02 m2
Projectes relacionats
  • Municipi:
    Badalona, Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Barcelona, Castelldefels, Cerdanyola del Vallès, Corbera de Llobregat, Cornellà de Llobregat, El Papiol, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, L'Hospitalet de Llobregat, La Palma de Cervelló, Molins de Rei, Montcada i Reixac, Montgat, Pallejà, Ripollet, Sant Adrià de Besòs, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Tiana, Viladecans
    Temes:
    Biodiversitat, Parcs, Platges
    Estat:
    En curs