Perllongament de la L4 del metro fins a la Sagrera
Amb aquest perllongament i les tres noves estacions, la L4 enllaçarà amb l'alta velocitat a l'estació de la Sagrera i amb les línies L1, L4, L5, L9 i R4 a la Sagrera.
Fitxa tècnica
- Promotor:
- Generalitat de Catalunya (DTES)
- Pressupost:
- 277,6 M€
- Estat:
- En execució
- Detall de l'estat:
- Parcialment executat (el túnel s'utilitza per a la L9)
- Termini estimat:
- 2020
Descripció
El perllongament de la línia L4 de metro des de l'actual estació de la Pau suposa la construcció de 2,3 km de nou túnel (1,9 km amb tuneladora i 0,4 km entre pantalles) i de tres estacions: Santander, estació de la Sagrera Alta Velocitat i l'estació ja operativa de la Sagrera.
La primera, Santander, es troba ubicada en un àmbit amb un marcat ús residencial, al sud del triangle ferroviari.
La segona, l'estació de la Sagrera, serà el punt d'intercanvi més important a l'àmbit nord de la conurbació de Barcelona, juntament amb la tercera estació d'aquest perllongament, la Sagrera. Aquestes dues estacions tenen un ús preferentment residencial, si bé en el cas de l'estació de la Sagrera també hi haurà usos comercials i terciaris.
Aquesta actuació incrementa de manera molt significativa la connectivitat del sistema ferroviari metropolità de Barcelona. En el cas de l'estació de Sagrera, la línia L4 tindrà intercanvi amb la línia L9 del metro, amb molts dels serveis de Rodalies i amb els serveis d'alta velocitat (regionals i AVE).
En el cas de l'estació de Sagrera, es produeix intercanvi modal entre les línies L1, L4, L5 i L9 del metro, a més del servei R4 de Rodalies. El seu elevat grau de connectivitat ferroviària només és comparable amb el de Plaça Catalunya.