Recuperació de l'entorn fluvial, fase 1

La consolidació dels camins i la creació de nous trams de carril bici milloren l'accés des del nucli de la població fins al riu i la connexió amb la xarxa de camins fluvials. Alhora, la incorporació de petites zones d'estada i la recuperació ambiental de l'entorn fan de la visita al riu una experiència més enriquidora.

©Judith Casas
Fitxa tècnica
  • Data de projecte:
    Gener 2018
    Data inici de l'obra:
    --
    Data fi de l'obra:
    --
    Data d'execució:
    Gener 2019
    Municipi:
    Sant Andreu de la Barca
    Superfície:

    67.675,00 m²

    Cost:
    852.099,18 €
  • Direcció de projecte:
    Jose Alonso (AMB)
    Direcció d'obra:
    Jose Alonso (AMB)
    Col·laboradors:
    EQUIP AMB: Montserrat Arbiol, Eloi Artau, Roberto Martínez, Albert Puigdellívol, Àlvaro Sainz
    EQUIP EXTERN: AYESA, Nuno Paiva de Almeida
    Contractista:
    UTE DRIM – Talio
Finançament

Programa d'inversions: PSG 1a convocatòria. Àrea Metropolitana de Barcelona 60 %; Ajuntament de Sant Andreu de la Barca 40 %. També té finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

logo UE Feder

Descripció

El projecte té la voluntat de recuperar socioambientalment l'entorn del riu Llobregat a Sant Andreu de la Barca, mitjançant la consolidació de la xarxa de camins existents, la creació de nous trams que incorporen un carril bici i la creació de petites zones d'estada que promouen el lleure a la vora del riu.

Totes les actuacions contribueixen de manera significativa al funcionament de la xarxa de camins del riu Llobregat, ja que en potencien la connectivitat ecològica i social, localment aporten beneficis per als ciutadans de Sant Andreu de la Barca i a escala supramunicipal completen la xarxa de camins entre els municipis de la vall baixa del riu Llobregat.

En els tres passos sota l'AP-2 les actuacions consisteixen en la neteja dels murs, l'aplicació de pintura antigrafits, la integració d'enllumenat LED i l'arranjament dels camins amb una pavimentació adequada perquè hi puguin passar vianants i ciclistes.

S'ha fet un camí de sauló paral•lel a l'autopista, que connecta el parc de la Solana amb el pas de la riera de Corbera. Aquest camí incorpora una franja de vegetació que reforça la pantalla acústica i integrarà paisatgísticament l'autopista al costat que dona a la ciutat.

Es millora l'accessibilitat a la font de l'Hermano des del carrer de Mèxic amb la pavimentació del camí, que té un pendent molt pronunciat i que passa sota la via de ferrocarril fins a la riera de Corbera. Aquesta riera ara es pot creuar mitjançant dos guals inundables. En l'entorn de la font s'hi ha col•locat mobiliari d'estada, s'ha actualitzat el cartell informatiu, s'han restaurat les restes de la font i s'ha substituït la reixa de la mina.

L'arranjament de l'accessibilitat del cementiri, des de l'avinguda de Guatemala fins al pas inferior de la riera de Palau, ha consistit en ordenar l'aparcament amb una mota perimetral, ampliar la vorera oest de l'avinguda de Guatemala que dona accés al riu, reparar el paviment de sauló del camí i crear una zona d'estada amb una font i un arbre que fa ombra sobre un banc.

On