Projecte Marca Barcelona

| Tema: Desenvolupament socioeconòmic

Un seminari dona el tret de sortida d'aquest projecte de gestió de la marca i la reputació de les ciutats

El passat 15 de juny es va donar el tret de sortida al Projecte Marca Barcelona mitjançant la celebració d'un seminari de ciutats europees entorn del city branding i la gestió de la marca ciutat anomenat "Identitat i reputació de ciutat per al desenvolupament econòmic, social i cultural". El seminari va comptar amb la participació de representants de les principals ciutats internacionals —Amsterdam, Berlín, Estocolm, Milà, Oslo, Tel Aviv i Viena.



L'acte es va organitzar en el marc de la celebració del 25è aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona '92, un esdeveniment que va transformar Barcelona i el seu entorn metropolità i en va accelerar la projecció internacional.

Jaume Collboni, segon tinent d'alcaldia i vicepresident de l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB, va inaugurar l'acte juntament amb Gonzalo Rodés, president de Barcelona Global. El vicepresident va ressaltar el paper de les ciutats i les seves àrees metropolitanes com a factors clau entorn de la gestió de la imatge i la reputació de la metròpolis del futur. Així mateix, va destacar que "cal reconduir la manera d'explicar-se al món i superar la marca vinculada exclusivament al turisme", per treballar un nou branding que es vinculi a altres valors com el talent i l'emprenedoria, "que ens posicioni per exemple com a start-up city, i poder explicar quin és l'entorn que ho afavoreix a la ciutat".

L'acte també va comptar amb la intervenció del reconegut expert Greg Clark, assessor de més de 100 ciutats i àrees metropolitanes i 20 governs, així com de la OCDE, Brookings Institution, World Bank and the Urban Land Institute (ULI). Clark va remarcar que les decisions que prenguem en els propers 30 anys determinaran el que passi al nostre territori en els propers 300 anys.

En aquest mateix context, el dia 27 de juny es va celebrar a la ciutat d'Oporto una jornada entre representants de diversos països mediterranis, que va abordar el paper clau de les àrees metropolitanes com a marques internacionals. Hi van assistir tècnics de l'Ajuntament de Barcelona i de l'AMB per presentar les estratègies conjuntes que s'estan duent a terme al territori.

Documents relacionats
On
Marker
Edifici Media TIC Roc Boronat, 117, 08018, Barcelona