Sol·licitud de transport públic especial per a persones amb mobilitat reduïda severa de Barcelona

Tornar

El servei de transport públic especial per a persones amb mobilitat reduïda severa és un servei complementari al transport públic regular, quan el que hi ha disponible no és adaptat. Es coneix popularment com a servei "porta a porta".

Estat:
En termini
Tema:
Mobilitat
Subtema:
Mobilitat reduïda severa
Responsable AMB:
Direcció de Serveis de Gestió i Administració del Transport

Informació prèvia

Descripció

El servei públic de transport especial per a persones amb mobilitat reduïda severa de Barcelona és un servei de trans­port de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona (IMD) i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Aquest servei de transport públic especial s'ofereix als usuaris quan no hi ha disponible un servei de transport públic adaptat que cobreixi el trajecte que ha de fer la persona amb mobilitat reduïda severa.

Es considera que el transport públic no és adaptat quan hi ha alguna de les condicions següents:
• El vehicle, el tram del carrer i les parades d'origen i/o destinació no compleixen els requisits d'accessibilitat que estableix la normativa legal vigent.
• La distància del punt d'origen i/o destinació a la parada de transport públic regular adaptat és superior a 400 metres (per a persones que van en cadira de rodes manual) o a 100 metres (per a persones amb greus limitacions de mobilitat que no van en cadira de rodes).
• Cal fer més d'un transbordament.

Els serveis de transport especial poden ser denegats per les raons següents:
• Per manca d'acreditació (targeta blanca de servei de transport especial).
• Quan el viatge és accessible i es pot fer en transport regular adaptat.
• Per manca de vehicles disponibles.
• Per cometre infraccions en l'ús del servei.

Quan es denegui el servei de transport especial perquè es pot fer amb transport regular adaptat, s'informarà l'usuari sobre els transports que pot utilitzar (línies, parades d'origen i destinació, transbordament i horaris).

Els serveis poden ser de dos tipus:
• Serveis fixos: serveis que es repeteixen en horaris, origen i destinació, i que es poden programar amb antelació.
• Serveis esporàdics: serveis que no es repeteixen en horaris, origen i destinació, i que no es poden programar fàcilment amb antelació.

Calendari: tots els dies de l'any.

Horari del servei:
De 7.00 a 24.00 hores, de dilluns a dijous feiners i diumenges.
De 7.00 a 02.00 hores, divendres, dissabtes i vigílies de festiu.

Vehicles:
El servei es presta amb microbusos, taxis adaptats i taxis no adaptats.
Es poden utilitzar taxis no adaptats en els casos en els quals no es requereix un vehicle adaptat.


A qui va dirigit

A les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda, empadronades a Barcelona, que disposin de la targeta blanca que els acredita per ser beneficiàries del servei.

Les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda severa dels altres municipis integrats a l'AMB s'han de dirigir als seus ajuntaments per conèixer la disponibilitat del servei i les condicions que han de complir els beneficiaris.


Terminis

Serveis fixos:
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Un cop acceptat, cal renovar el servei anualment. El termini de renovació és de l'1 d'abril al 15 de maig.

Serveis esporàdics: 
S'ha de sol·licitar amb 2 dies laborables d'antelació.
- Si es vol un servei per a dilluns: es pot demanar a partir de dijous.
- Si es vol un servei per a dimarts: es pot demanar a partir de divendres.
- Si es vol un servei per a dimecres: es pot demanar a partir de dilluns.
- Si es vol un servei per a dijous: es pot demanar a partir de dimarts.
- Si es vol un servei per a divendres: es pot demanar a partir de dimecres.
- Si es vol un servei per a dissabte: es pot demanar a partir de dijous.
- Si es vol un servei per a diumenge: es pot demanar a partir de dijous.


Requisits

  • Estar empadronat a Barcelona.
  • Tenir el certificat de reconeixement o la targeta acreditativa de la discapacitat de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) on consti que se supera el barem de mobilitat reduïda.
  • Tenir atorgat per l'ajuntament el dret a ser beneficiari d'aquest servei: les persones empadronades a Barcelona han de sol·licitar la targeta blanca a qualsevol de les oficines d'atenció al ciutadà (OAC).
Descarregar l'imprès de sol·licitud de la targeta blanca


Avisos

Els viatges amb taxi són compartits per dues persones amb targeta blanca sempre que sigui possible.
Tant si el servei es presta amb microbús com en taxi es pot portar un acompanyant, sempre que la persona amb discapacitat porti el passi metropolità d'acompanyant.
Aquest servei no es pot utilitzar com a transport amb finalitat sanitària ni escolar, ja que aquests trajectes ja estan coberts per altres serveis públics.

Puja

Taxes

Microbús: el preu del viatge és el mateix que el de la resta de transport urbà. La targeta rosa és vàlida per a aquest servei. Les targetes individuals o multiviatge s'han de comprar al conductor del microbús.

Taxi: el preu del trajecte és el mateix que el d'un bitllet senzill de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i s'ha de pagar en efectiu al taxista.

Puja

Enllaços relacionats

Puja

Tràmits i formularis

Presencial

Sol·licitar un servei fix

Servei fix és aqell que es repeteix en horaris, origen i destinació i que es pot programar amb antelació.

• S'ha de sol·licitar per escrit a AMB Informació, Via Laietana, 33, 4art 1a- 08003 Barcelona, o bé per correu electrònic a pmr@ambinformacio.cat enviant el formulari emplenat amb totes les dades. 
• A la sol·licitud cal especificar el motiu del viatge.

Formulari de sol·licitud i/o renovació de serveis fixos

Anul·lacions de serveis concedits:
Una vegada concedit, per anul·lar un servei fix cal trucar al telèfon 93 486 04 56. Qualsevol altre missatge que s'hi registri no serà atès.
Els serveis es poden anul·lar fins a 1 h abans de l'hora fixada de recollida.

Cal renovar el servei anualment. El termini de renovació és de l'1 d'abril al 15 de maig. Tenir servei un any no pressuposa tenir-ne el següent.

Sol·licitar un servei esporàdic

Per telèfon, trucant al número 93 486 07 52 de 8 a 20 h, de dilluns a divendres feiners i de 8 a 14 hores els dissabtes, amb una antelació mínima d'una hora i màxima de 48 hores.

AVÍS: no hi ha atenció telefònica els dissabtes del mes d'agost ni els dissabtes posteriors a divendres festiu.

Terminis per sol·licitar un servei esporàdic:
- Si es vol un servei per a dilluns: es pot demanar a partir de dijous.
- Si es vol un servei per a dimarts: es pot demanar a partir de divendres.
- Si es vol un servei per a dimecres: es pot demanar a partir de dilluns.
- Si es vol un servei per a dijous: es pot demanar a partir de dimarts.
- Si es vol un servei per a divendres: es pot demanar a partir de dimecres.
- Si es vol un servei per a dissabte: es pot demanar a partir de dijous.
- Si es vol un servei per a diumenge: es pot demanar a partir de dijous.

Anul·lacions de serveis concedits:
Una vegada concedit, per anul·lar un servei esporàdic cal trucar al telèfon 93 486 04 56. Qualsevol altre missatge que s'hi registri no serà atès.
Els serveis es poden anul·lar fins a 1 h abans de l'hora fixada de recollida.

Puja

En línia

  • Sol·licitud de servei fix per internet.
Accedir al formulari 
  • Sol·licitud de servei esporàdic per internet:
Per mitjà del formulari d'aquest web, de 8 a 19 hores, de dilluns a divendres, amb una antelació de 2 dies laborables (48 hores).
Si el seu servei esporàdic ha estat concedit rebrà la confirmació per e-mail el mateix dia que vostè fa la petició.
En cas de no rebre aquesta confirmació via e-mail, haurà de sol·licitar el servei telefònicament al 93 486 07 52.

Accedir al formulari

Puja

Resposta de l'administració

Serveis fixos:

  • Es notificarà per escrit durant el mes de juliol, la concessió o denegació del servei.

Puja