L'AMB incorpora el primer bus híbrid de dos pisos de l'Estat al servei del turístic del "Barcelona city tour"

| Tema: Mobilitat i transport, Mobilitat sostenible

Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, inaugura el vehicle que donarà servei al Barcelona City Tour, amb més de 3,4 milions de viatges anuals

Avui dilluns, 27 de novembre, l'AMB incorpora al servei del Barcelona City Tour el primer bus híbrid de doble pis de l'Estat. L'acte ha comptat amb la presència d'Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Ramón Esteban, gerent del Barcelona City Tour, Josep Adell, president del grup Julià, i Josep Maria Martí, conseller delegat de Moventia.

Després de 2 anys en període de proves, s'ha comprovat que el vehicle, que funciona amb un motor dièsel i elèctric i que disposa de 78 places, permet estalvis importants tant pel que fa al consum de combustible com a les emissions de gasos contaminants. En concret, durant la fase de proves s'ha assolit un estalvi del 30% en el consum de combustible, s'han reduït un 30% les emissions de CO2 i al voltant del 40% les emissions de NOx i PM, aquestes últimes les emissions més perjudicials des del punt de vista de la qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana.

"Concretament, amb la incorporació d'aquest vehicle, l'AMB inicia un procés d'ambientalització d'aquest servei de bus turístic", ha assenyalat aquest matí Poveda, que ha recordat que el servei de Barcelona City Tour, puntuat pels usuaris  amb un nota mitjana de 8,55 punts sobre 10, disposa d'una flota total de 40 vehicles, i que l'any 2016 es van fer un  total de 3,48 milions de viatges. "L'objectiu és arribar a l'electrificació total del servei del Barcelona City Tour, amb una flota de zero emissions i soroll. El sector turístic també s'ha de pujar al carro de la mobilitat sostenible", ha afegit el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB.

Ambientalització de la flota metropolitana de busos
Aquesta iniciativa dóna continuïtat a l'estratègia metropolitana d'ambientalització de totes les flotes públiques de transport que circulen per l'àrea metropolitana de Barcelona i de lluita contra la contaminació atmosfèrica i millora de la qualitat de l'aire. "Estem tots compromesos per tenir un aire net i el transport públic canviarà cap a aquest tipus de vehicle híbrid, i també cap als vehicles elèctrics", ha insistit Poveda.

L'AMB eliminarà progressivament els vehicles dièsel de la flota d'autobusos de transport públic i adquirirà, al llarg d'aquests propers quatre anys, 450 nous autobusos amb emissions nul·les o molt baixes (híbrids, elèctrics i de gas natural). Amb els busos híbrids existents, s'estan assolint estalvis de fins el 30% en el consum de gasoil, i reduccions del 30% en les emissions de CO2 i del 50% en les de NOx i PM.

Aquestes actuacions s'emmarquen en el Programa Metropolità de Mesures contra la Contaminació Atmosfèrica i el Protocol d'Actuacions davant episodis d'Alta Contaminació per NO2 o PM10, que va aprovar l'AMB va aprovar el passat mes de gener. 

Documents relacionats