L'AMB i l'Ajuntament de l'Hospitalet impulsen el projecte Bici-Feina perquè els treballadors del polígon Pedrosa arribin a la feina en bici

| Tema: Mobilitat sostenible

L'AMB cedirà gratuïtament 27 bicicletes a sis empreses del polígon per un període màxim de sis mesos. La prova pilot serveix de model per implantar una mobilitat més sostenible als polígons industrials, on molts dels treballadors s'hi desplacen en cotxe privat

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat i sis empreses del polígon Pedrosa han ratificat avui, dijous 22 de setembre, un conveni de col•laboració per impulsar el projecte Bici-Feina, a través del qual l'ens metropolità vol promoure l'ús de la bicicleta en els desplaçaments diaris per arribar a la feina.

Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, i José María García, regidor de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, han ratificat aquest migdia l'acord, juntament amb els representants de les sis empreses (Puig, Corporació CLD SUTR SL, Ara Vinc SL, Nubiola Pigmentos SL, Reference Laboratory SA i Materias Químicas SA). "Un cop vistos els resultats, des de l'AMB ens comprometem a replicar la prova, en la mesura del possible, en altres àmbits o polígons d'activitat econòmica", ha explicat Antoni Poveda, que recorda que la bicicleta és una de les millors solucions per reduir la intensitat del trànsit i la contaminació atmosfèrica.

Fruit d'aquest acord, l'AMB cedirà gratuïtament 27 bicicletes a les sis empreses per un període màxim de fins a sis mesos. Seran bicicletes elèctriques o mecàniques urbanes, amb un equipament estàndard. A més, l'AMB facilitarà aparcament segur als punts d'intercanvi modal (estacions de RENFE, FGC, metro) i en altres punts estratègics de l'Hospitalet, mitjançant mòduls del servei metropolità Bicibox.

Per part de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, el consistori es compromet a realitzar actuacions d'ampliació, millora i manteniment de la xarxa de vies pedalables a l'àmbit del Districte Econòmic i del polígon Pedrosa (amb subvencions de l'AMB), així com a garantir-ne la senyalització.

Conjuntament, Ajuntament i AMB realitzaran sessions de formació als treballadors usuaris de les bicicletes sobre el bon ús (posada en marxa, funcionament, recàrrega de la bateria, assegurança, servei Bicibox...) i sobre seguretat viària i regulació de la circulació per establir recorreguts segurs al voltant del centre de treball.

Per part de les empreses, es comprometen a facilitar aparcament segur a les bicicletes dins del recinte de l'empresa i a permetre que les bateries de les bicicletes elèctriques es puguin recarregar al lloc de treball.

Estratègia metropolitana d'impuls de la bicicleta i mobilitat als centres de treball

"Seguim buscant noves maneres d'actuar sobre la mobilitat als grans centres de treball i als polígons, que sovint compten amb un gran nombre de treballadors que es desplacen amb vehicle propi, que són font de contaminació", ha explicat Antoni Poveda. Aquesta prova pilot "té l'objectiu de servir de model a les empreses per a implantar una mobilitat més sostenible als polígons", ha afegit Poveda.

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB recorda que des de l'organisme metropolità s'està treballant en l'expansió i connexió interurbana de les vies pedalables per crear-ne una gran xarxa metropolitana. De moment, la metròpolis ja disposa de més de 1.500 quilòmetres de vies pedalables. 

Documents relacionats