El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB agraeix a la ciutadania el comportament exemplar en l'ús del transport públic i recorda que cal prioritzar els desplaçaments a peu i en bicicleta

| Tema: Mobilitat i transport

Antoni Poveda recorda que la demanda del bus metropolità de gestió indirecta de l'AMB ha baixat de mitjana un 92% respecte de les jornades habituals, unes dades que evidencien el comportament cívic dels usuaris de transport públic i de la població en general.
"Aquesta crisi ens ha de fer reflexionar en profunditat. Algunes coses hauran de canviar en el futur. Entre elles, la mobilitat. Més que mai, haurem de posar al centre la salut pública".

Foto recurs connexió bici metropolitana

Una setmana després de la finalització del permís laboral recuperable, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, fa un balanç positiu sobre l'ús del transport públic metropolità en aquesta darrera setmana de crisi de la COVID-19. Poveda destaca el comportament exemplar que demostra la ciutadania, sobretot en l'ús del bus metropolità i del metro, els dos mitjans de transport que depenen de l'AMB. 

"Volem agrair a la ciutadania el comportament exemplar que han tingut en el transport públic. En línies generals, com demostren les dades de demanda, el bus metropolità i el metro, com la resta de transports, s'estan utilitzant només en casos imprescindibles, tal com s'ha demanat", exposa Poveda. "A banda, els usuaris estan evitant les aglomeracions i han respectat les instruccions, les mesures i les recomanacions de seguretat i higiene determinades", afegeix, i dona les gràcies per l'esforç que s'està fent, i aprofita per recordar que només està permès desplaçar-se per motius necessaris i autoritzats.

Aquesta darrera setmana, posterior a la Setmana Santa, la demanda del bus metropolità de gestió indirecta de l'AMB s'ha reduït de mitjana un 92 % en comparació amb dies laborables habituals. "Menys d'un 10 % dels usuaris habituals l'estan fent servir actualment. Això evidencia el comportament cívic per frenar l'expansió del coronavirus", ha afegit Poveda.

Poveda recorda que ha estat la suma del comportament exemplar de la ciutadania i la coordinació tècnica de l'AMB i dels diferents operadors metropolitans el que ha permès complir, en línies generals, un dels objectius: no superar un terç de l'ocupació màxima d'autobusos i trens, per tal de mantenir la distància de seguretat entre passatgers.

Prioritzar els desplaçaments a peu o en bicicleta
Això no obstant, el vicepresident recorda que, per a una mobilitat segura, en el moment actual s'han de prioritzar, sempre que sigui possible, els desplaçaments individuals a peu o en bicicleta. "Ens els darrers anys, a la metròpolis de Barcelona, amb el disseny i construcció de la Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, hem incrementat el nombre de carrils bici locals i de connexions pedalables entre municipis. Tot i que som conscients que encara no està completa i que hi seguim treballant, és un moment oportú per apostar per l'ús de la bicicleta i d'aquestes vies per a tots aquells que s'hagin de desplaçar i que puguin fer-ho en aquest mitjà de transport", ha indicat.

Segons Poveda "aquesta crisi ens ha de fer reflexionar en profunditat. Algunes coses hauran de canviar en el futur, a curt, mitjà i llarg termini. Per exemple, la mobilitat. Més que mai, haurem de posar al centre la salut pública".

Documents relacionats