Acord per a la remodelació de la B-23

Tornar

| Tema: Espais públics urbans

Es connectarà amb la Diagonal i transitaran vianants, bicicletes i transport públic

D'esquerra a dreta: Vives, Díaz, Trias, Poveda, Perpinyà i Torra
D'esquerra a dreta: Vives, Díaz, Trias, Poveda, Perpinyà i Torra | Premsa AMB
Un nou projecte d'actuació urbanística sobre l'autopista B-23, possibilitarà la connexió d'aquesta via amb l'avinguda Diagonal i humanitzar l'espai, permetent-hi el trànsit de vianants, bicicletes i transport públic. Així s'ha materialitzat en un acord metropolità signat  entre l'AMB i els ajuntaments de Barcelona, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat i Sant Joan Despí, població on s'ha realitzat l'acte de signatura de l'acord.

Actualment, la B-23 és una via ràpida dedicada exclusivament a vehicles motoritzats. No té vials laterals per al trànsit local dels municipis que travessa, ni plataformes per al transport públic.

Ara, la intervenció que s'està estudiant consisteix en la creació de vies laterals, que permetrien als municipis que actualment estan dividits per la B-23 crear noves vies paral·leles a tocar de l'autopista, tot mantenint l'estatus d'aquesta de via ràpida per al trànsit motoritzat. Aquestes noves vies acollirien tots els modes de transport: vianants, bicicletes, transport públic i transport privat. També es plantega el cobriment de la via en punts on sigui possible. Aquests cobriments permetrien, a la llarga, crear nous espais públics de qualitat, com ara nous parcs.

La remodelació també facilitarà en gran mesura l'ús del transport públic ja que permetrà línies ràpides d'accés a la ciutat de Barcelona i, gràcies als vials paral·lels, generarà més opcions de mobilitat per als usuaris de les línies de caràcter més local.

Xavier Trias, president de l'AMB i alcalde de Barcelona ha declarat que "l'avinguda Diagonal pot ser un passeig cívic metropolità, un eix pensat per a vianants, ciclistes, transport públic, en definitiva, pensat per les persones". L'alcalde ha destacat "l'estreta col·laboració" que existeix entre els municipis de l'àrea metropolitana i ha assegurat que aquest projecte "ens permet creure en com fer realitat un somni extraordinari i fer que on ara hi ha fronteres es puguin obrir camins".

Per la seva banda, Antoni Poveda, vicepresident de Transport i Mobilitat de l'AMB i alcalde de Sant Joan Despí ha manifestat que "aquest projecte transcendeix l'àmbit dels quatre municipis signants avui, i que pot considerar-se un projecte d'interès nacional, i d'una vàlua innegable per a la ciutat metropolitana". Segons Poveda, "aquesta actuació permetrà convertir una autopista que actualment ofega els municipis per on passa en una via urbana", que ha anomenat "la Diagonal Llobregat".

Els estudis que l'AMB està realitzant busquen que aquesta autopista tingui un caràcter més similar a la Diagonal, cinc nous quilòmetres que permetent anar des del Besòs al Llobregat.

A la signatura de l'acord han assistit, a banda de Trias i Poveda, l'alcaldessa d'Esplugues de Llonbregat, Pilar Díaz, l'alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà, el gerent de l'AMB, Ramon Torra i tercer tinent d'alcalde de Barcelona, Antoni Vives.

Imatge virtual de l'actuació a un tram de Sant Just Desvern
Imatge virtual de l'actuació a un tram de Sant Just Desvern | AMB