Nous projectes d'ApS

| Tema: Educació ambiental, Parcs, Platges

Aquest curs es faran 42 projectes als parcs i les platges metropolitans

Projecte de caixes niu

Aquest curs escolar 2019-2020 l'AMB donarà suport a 42 projectes participatius basats en la metodologia d'aprenentatge servei (ApS), que duran a terme diverses escoles, instituts i entitats als parcs i platges metropolitans.

Els projectes participatius formen part del programa educatiu Aprenem a la Xarxa, i tenen l'objectiu de facilitar la vinculació dels centres educatius i les entitats als parcs i platges metropolitans per aprendre i alhora fer un servei a la comunitat.

Aquest curs continuen desenvolupant-se 23 projectes ja iniciats en cursos anteriors i s'incorporen 19 projectes nous.

Projectes participatius 2019-2020

Així, es faran 16 projectes sobre construcció i col·locació de caixes niu d'ocells als parcs, i de seguiment de la seva ocupació. Alguns també incorporen la col·locació de refugis de ratpenats i de menjadores per a ocells.

També es faran nou projectes sobre intervencions de millora, seguiment i difusió de la biodiversitat del parc: seguiment de la presència d'amfibis i altra fauna als llacs naturalitzats, creació de refugis de biodiversitat, seguiment de les poblacions de papallones, seguiment de la presència de petits mamífers, etc. Els resultats s'incorporen al visor de fauna dels parcs metropolitans.

Pel que fa a la creació d'itineraris, es duran a terme set projectes. Els alumnes o les entitats elaboren un recorregut per explicar els valors socioambientals dels parcs, adreçats a altres alumnes o entitats, amb propostes de diferents formats: creació d'una audioguia, visites teatralitzades, guies ambientals, creació d'un itinerari botànic, etc.

Quatre projectes estan dirigits a la intervenció dels participants en les tasques de manteniment al parc (d'un hort, d'un jardí de papallones, etc.), i quatre projectes busquen recuperar els espais dunars de les platges, en els quals els alumnes retiren plantes invasores i planten espècies pròpies d'aquests ambients.

Finalment, un projecte sobre l'estudi de la presència de microplàstics a la platja i un projecte de creació de jocs per a l'espai de la Jugatecambiental completen les propostes d'ApS per al curs 2019-2020.

Aquests projectes en què s'impliquen els alumnes en la millora de l'entorn més proper són també una eina que facilita difondre a la comunitat el valor que tenen els parcs i platges metropolitans per a la biodiversitat i la salut ambiental.

Documents relacionats
Enllaços relacionats