Compromís Sostenibilitat Tecnologia
Butlletí número 18
  maig de 2011
ISSN 2013-1593

L'Entitat del Medi Ambient impulsa la creació d'una xarxa ibèrica de gestors públics de residus municipals: COMUNICOR

El 31 de gener a la tarda s’ha celebrat la primera trobada COMUNICOR, amb la què s’han assentat les bases per la creació de la futura xarxa ibèrica d’ens gestors públics de residus municipals.

 

Els assistents a la primer trobada COMUNICOR han estat: Carles Conill, gerent de l’Entitat del Medi Ambient (EMSHTR) de l’Àrea Metropolitana de Barcelona; Anna González, directora de comunicació de l’EMSHTR i del projecte Life COR; Emili Mas, de l’EMSHTR; Fernando Roa, director de l’Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat i Mobilitat del Concello de A Coruña; Paula Mendes, directora del departament de Comunicació, Educació i Relacions Internacionals de LIPOR (Àrea Metropolitana d’Oporto); Jens Sievert, de VALORSUL (Àrea Metropolitana de Lisboa); Delfina Rodríguez i Gloria Martín de EMTRE (Entitat Metropolitana pel Tractament de Residus de València); Elena Fernández, responsable de Qualitat i Desenvolupament de COGERSA (Consorci per la Gestió de Residus Sòlids d’Astúries); Urko Garamendi, de Medi Ambient de la Diputació Foral de Bizkaia; Ángel Miranda, responsable de comunicació de LIMASA (Màlaga); Ángel Machín, responsable de comunicació de LIPASAM (Sevilla); i Miriam Sánchez, directora general del centre de tractament de residus Parc Tecnològic Valdemingómez de l’Ajuntament de Madrid.

 

A la trobada s’han intercanviat experiències i opinions sobre les necessitats comunicatives en la gestió de residus per tal d’aconseguir els objectius de la Directiva Europea. Els representants de l’EMSHTR han presentat les bases per l’organització d’aquesta futura xarxa ibèrica d’intercanvi d’informació sobre la comunicació en el camp de la gestió de residus que, d’altra banda, està oberta a la participació de tots els gestors públics ibèrics de residus municipals que hi vulguin participar.

 

Els objectius de la xarxa COMUNICOR serien la reflexió conjunta sobre estratègies comunicatives; l’intercanvi, cooperació i coordinació del disseny i producció d’elements comunicatius per tal d’obtenir una implicació directa de la ciutadania; així com la difusió i l’intercanvi de programes i materials d’Educació Ambiental.

 

Al final de la trobada s’ha acordat establir un període de rodatge per la xarxa COMUNICOR, que coincidirà amb el desenvolupament del projecte Life COR. En aquest sentit, s’ha previst organitzar dues trobades addicionals, durant el primer trimestre de 2012 i a finals de 2012, punt en el què es constituirà definitivament la xarxa COMUNICOR de forma oficial i, a partir d’aquí es començaran a desenvolupar les seves activitats.

bottom-page-options:

© Àrea Metropolitana de Barcelona. Carrer 62, núm. 16-18, 08040 Barcelona

Navegador: CCBot/1.0 (+http://www.commoncrawl.org/bot.html)