Butlletí número 17 desembre de 2010 ISSN 2013-1593
Participació de l' Entitat del Medi Ambient en el Congrés Nacional de Medi Ambient 2010
La setmana del 22 al 26 de novembre es va celebrar en el Palau Municipal de Congressos de Madrid la desena edició del Congrés Nacional de Medi Ambient (CONAMA) per a un futur renovable. La ministra de Medi Ambient, Medi Rural i Marí, Rosa Aguilar, va inaugurar el CONAMA 10, que per primera vegada va convidar a un país estranger, Brasil, amb l'objectiu de crear aliances i projectes entre ambdós països. Aquest últim és l'encarregat d'organitzar el “Foro Hispano Brasileño” sobre desenvolupament sostenible.
Aquesta trobada bianual va arrancar aquest any amb el lema “Ara, més que mai” , més de 100 organitzacions reclamen un canvi cap a la sostenibilitat enfront de la crisi.
L'Entitat del Medi Ambient va participar en el grup de treball de Contaminació odorífera, dins del marc de la Qualitat Ambiental. Aquest grup estava coordinat per el Col·legi Oficial de Químics de Madrid. El propòsit del grup era establir la metodologia que permeti legislar a nivell estatal, donada la gran demanda social que planteja l'impacte odorífer a l'entorn de les instal·lacions industrials, moltes vegades properes a zones residencials.
La Direcció del Servei de Prevenció i Gestió de Residus, com a membres del grup de Contaminació odorífera, va presentar una ponència sobre les Experiències tècniques en l'àrea metropolitana de Barcelona. Es va descriure la tipologia de les instal·lacions de gestió i tractament de residus en base a la Llei 3/98 i el Decret 136/99 que la desenvolupa, per donar a conèixer els diferents paràmetres i límits que tenen aquestes plantes per controlar l'impacte odorífer; la implantació de les millors tecnologies disponibles per mitigar les olors en immissió i exemples d'estudis desenvolupats per avaluar l'impacte odorífer en la zona de Ripollet, com els mapes d'olors que s'ajusten a la normativa alemanya VDI 3940.