Compromís Sostenibilitat Tecnologia
Butlletí número 10
30 de setembre de 2009
ISSN 2013-1593

Els plàstics que suren al mar provenen de les depuradores?

Periòdicament s'estén una especie de rumor que lliga la presència de plàstics i altres material que suren al mar amb les depuradores, concretament amb l'EDAR Besòs . Res millor per desfer malentesos que veure in situ com funciona una depuradora. Això és el que va fer la Confraria de Pescadors de Badalona el passat 29 de juliol.


Aquell dia, membres de la Confraria, acompanyats per Mercè Rius, tinent d'alcalde de Medi Ambient i Mobilitat de l’Ajuntament de Badalona, i el seu equip tècnic, van visitar la depuradora del Besòs. Van ser rebuts per Alex Chacón, responsable de d'àrea de suport als ajuntament metropolitans d'EMSSA. Carlos Gutiérrez, cap de projectes de l'empresa metropolitana, els va explicar la part tècnica/constructiva de la depuradora i Ruth Estany, sot-cap de planta, va guiar la visita.

Amb les explicacions tècniques i la visita els va quedar clar que els plàstics i altres objectes que els pescadors es troben a les xarxes no poden provindre de cap manera de l'EDAR.

Visita del Districte de Sant Martí

L'equip directiu del Districte de Sant Martí (una part de l'Edar Besòs pertant al municipi de Barcelona, concretament a aquest districte) també va visitar la depuradora el passat juliol.

   
Platja



bottom-page-options:

© Àrea Metropolitana de Barcelona. Carrer 62, núm. 16-18, 08040 Barcelona

Navegador: CCBot/1.0 (+http://www.commoncrawl.org/bot.html)