Compromís Sostenibilitat Tecnologia
Butlletí número 5
27 de març de 2009
ISSN 2013-1593

Avanç de dades metropolitanes 08

Pel que fa a la prevenció i gestió de residus destaca el decreixement en un 3,1% de la generació de residus per càpita respecte al 2007. La mitja de 1.42 kg per habitant i dia estan per sota dels objectius del PROGREMIC per al 2012. Dos dades més: el 56,2% dels residus han rebut un tractament previ als ecoparcs i ha disminuït un 12,6% la quantitat de resta a deposició controlada.
 
De les dades provisionals del cicle de l’aigua sobresurt una nova baixada del consum domèstic d’aigua per habitant i dia, situant-nos en els 110 litres, i l’augment d’un 66% de les aigües regenerades a les depuradores metropolitanes respecte al 2007. L’EDAR del Baix Llobregat ha regenerat el 30% de l’aigua que surt de la depuradora.
 
Del que hem dit, és desprèn que els ciutadans i ciutadanes de l’àrea metropolitana de Barcelona no solament són els que menys aigua consumeixen, sinó que, possiblement, siguin els que menys residus generin.
 
Aquest avanç de dades constitueix un primer balanç dels principals indicadors metropolitans i per tant, la informació presentada és provisional fins a finalitzar la fase de contrast de la informació amb els 33 ajuntaments i empreses que actuen en l’àmbit metropolità.
 
El tancament definitiu de dades es publicarà en el llibre “Dades ambientals metropolitanes 08” que com en les edicions anteriors serà al carrer a principis d’estiu.

Francesc Narváez a la planta de triatge de Gavà
 
El president de l’Entitat va presentar l’avanç de dades provisionals de residus el passat 4 de març, a la planta de triatge d’envasos de Gavà – Viladecans, en el marc de la roda de premsa on l’Ajuntament de Barcelona va donar a conèixer les seves dades definitives.
 
 Veure l'article anterior  Veure l'article següent

bottom-page-options:

© Àrea Metropolitana de Barcelona. Carrer 62, núm. 16-18, 08040 Barcelona

Navegador: CCBot/1.0 (+http://www.commoncrawl.org/bot.html)