L'AMB i l'associació per a la Promoció del Transport Públic presenten els autobusos vinilats i la web de campanya "El transport públic ens dona més"

| Tema: Mobilitat i transport

L'Associació per la Promoció del Transport Públic ha creat una campanya que té com a objectiu posar en valor el transport públic en un moment en què l'ús compartit i els nous models de cotxe estan centrant l'atenció al sector de la mobilitat. La campanya recorda que el transport públic segueix essent bàsic en la nostra ordenació territorial i urbana.

Campanya PTP AMB

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, i la vicepresidenta de l'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), Susana Pascual, han presentat aquest matí la primera fase de la campanya "El Transport Públic ens dona més" a la plaça d'Europa de l'Hospitalet de Llobregat.

La primera fase de la campanya ha estat possible gràcies a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'Autoritat del Transport Metropolità, la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona, Tusgsal, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Transports Metropolitans de Barcelona, Renfe, TRAM, Moventis i Transports Urbans de Sabadell. La campanya és oberta a nous patrocinis i mitjans de difusió durant el següent any.

"Des de la PTP creiem que una de les claus de l'èxit d'aquesta campanya són les seves il·lustracions i com amb un dibuix la Cristina Bueno s'ha aconseguit captar un concepte tècnic i transmetre-ho des de l'emoció", ha explicat Pascual. "Arribar amb el missatge, conscienciar, canviar d'hàbits i aconseguir que la ciutadania deixi el vehicle privat per utilitzar el transport públic en els seus desplaçaments és el nostre objectiu… i per això aprofitem des d'aquí per encoratjar les administracions a continuar treballant en aquesta línia… millorant freqüències, millorant els espais intermodals o d'espera, renovant el parc de vehicles de transport públic", ha afegit Pascual.

A banda de donar suport a la campanya, durant l'acte, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, ha recordat la necessitat de tenir uns pressupostos, i ha demanat a l'Estat espanyol i al Govern de Catalunya que ho facin possible. "Tenim una oportunitat. Aquests pressupostos, tal com s'han plantejat, poden tenir una forta incidència en la creació d'infraestructures i recursos del transport públic i de serveis als ciutadans. Seria imperdonable no aprofitar aquesta oportunitat", ha exposat Poveda.

L'objectiu de la campanya és doble: d'una banda recordar la importància d'utilitzar el transport públic entre les persones usuàries; i per l'altra, remarcar la necessitat d'un canvi d'hàbits a la resta de la població que fa un ús del vehicle privat. Segons l'EMEF 2017, el 32% dels desplaçaments a la primera corona metropolitana i un 53,5% a la segona es fan amb vehicle privat. La promoció del transport públic col·lectiu encara és necessària tot i els avenços experimentats en el sector de l'automoció, tant l'ús compartit de vehicles com la reducció de les seves emissions o la futura evolució de la conducció autònoma. L'ús de trens, autobusos i bicicletes continuarà essent imprescindible per generar un model de mobilitat sense congestió, amb baix impacte ambiental i amb equitat social.

La campanya és una iniciativa de la PTP, basada en 10 missatges expressats en 20 imatges de la il·lustradora Cristina Bueno, que ens transmeten emocions i conceptes vinculats als valors i avantatges del transport públic. Les il·lustracions tracten sobre els beneficis del transport públic en relació amb la capacitat de transport, la reducció d'emissions contaminants, la salut, la seguretat vial, la lluita contra el canvi climàtic, l'equitat social i la no discriminació, els llocs de treball, l'estalvi en infraestructures, l'economia domèstica i el benestar personal. Tots aquests materials seran de lliure accés i es podran compartir a través del web mestransportpublic.cat i per les xarxes socials a través de l'etiqueta #mestransportpublic.

Gràcies a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'abast d'aquesta primera fase de la campanya arribarà també, a través de 150 opis publicitaris, als municipis metropolitans de Cornellà de Llobregat, el Papiol, el Prat de Llobregat, Gavà, Montgat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i l'Hospitalet de Llobregat. A banda, l'AMB també hi ha col·laborat amb 45 autobusos vinilats del servei de Bus Metropolità, que circulen al voltant de la primera i segona corones metropolitanes.

La PTP ha manifestat l'encert d'haver creat aquesta campanya com una de les fites vinculades al 25è aniversari de la PTP. 

Documents relacionats