Accessos directes:
Explotació
L'organització de les rondes inclou diferents organismes i entitats donat el caràcter supramunicipal del seu traçat. Els titulars de la infraestructura són els ajuntaments de Barcelona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet, i la Generalitat de Catalunya.

El manteniment de la infraestructura es fa des de l'AMB; el manteniment i gestió dels sistemes de control de tràfic és a càrrec de l'Ajuntament de Barcelona i del Servei Català de Trànsit.

Les autoritats de trànsit a la via són la Guàrdia Urbana i els Mossos d'Esquadra.
Manteniment i flota de vehicles
L'àmbit de gestió del manteniment de la via per part de l'AMB inclou la Ronda de Dalt (B-20), la Ronda Litoral des del Morrot al nus de la Trinitat (B-10), el nus de la Trinitat i el tram de Gran Via Nord (C-31, des del primer semàfor passada la plaça de les Glòries fins al terme municipal de Sant Adrià de Besòs). L'àmbit també inclou l'estructura singular del pont de Can Peixauet i 500 metres de l'autopista del Vallès (C-58).



Flota de vehicles
Vehicles d'actuació immediata i manteniment.

FLOTA
Innovació
Tecnologia Mobile Mapping


L'aixecament Rondes en 3D és una de les actuacions tecnològicament més sofisticades a les rondes de Barcelona que ha fet l'equip de Rondes de l'AMB en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona per millorar la gestió diària.

Es tracta de la utilització d'un conjunt de tecnologies punteres combinades: làser escàner mòbil, sensor inercial, GPS, càmera esfèrica, etc, per caracteritzar geomètricament les Rondes de Barcelona amb precisió topogràfica. També s'inclou l'actualització del inventari d'elements que es gestionen actualment per al manteniment de la infraestructura.
Intervencions
Actuacions a les rondes