Accesos directos:

1,2,3 i... salut i silenci!

Volver
Imatge de l'activitat
Del

al
Inscripción Accesos adaptados a minusválidos Accesos adaptados a minusválidos
Tema:
Salud ambiental
Tipo:
Actividad en el aula
Público:
Formación reglada info
Cuándo:
Del al (guardar)
Promotores:
Àrea Metropolitana de Barcelona
Programa:
Compartim un futur / Compartamos un futuro

Descripción

Activitat a l'aula que té com a objectiu identificar els diferents tipus de contaminació, quines en són les causes, quins efectes tenen sobre la salut i quines accions de prevenció podem fer. Com a exemple es treballa la contaminació acústica per tal de prendre consciència de com l'excés de soroll té efectes negatius sobre la salut. S'identifiquen les fonts quotidianes de generació de soroll, s'aprèn a diferenciar el so del soroll i es fa una dinàmica de reflexió per entendre que el soroll molesta i que cal pensar en els altres, fins i tot quan estem a l'escola. Els alumnes tindran l'oportunitat d'experimentar amb un sonòmetre.

Com a treball posterior es proposa una activitat senzilla per realitzar a casa i implicar les famílies en la prevenció de la contaminació acústica. L'activitat, sota el nom "Atrapem el soroll" es basarà en indicar tres fonts de soroll properes, proposar mesures de prevenció i dibuixar la que més ens molesti. Podràs trobar exemples de fitxes a "Shhh... Els consells dels nens i nenes per no fer tant soroll."

NOTA:Serà necessari que l'espai disposi d'un punt de llum per connectar un ordinador i projector o una pissarra digital.

Horaris

De dilluns a divendres en horari de matí o tarda, a petició del sol·licitant.

Durada

On vols fer-la? Tu pots decidir el lloc on realitzar l'activitat: aula escolar, biblioteca, centre cívic, casal, etc.

La durada de l'activitat és d'1 h.

Continguts curriculars

Objectius

  • Conèixer el concepte de salut ambiental i més específicament el de contaminació acústica.
  • Identificar les causes i els efectes de la salut ambiental sobre les persones i més específicament de la contaminació acústica.
  • Relacionar accions quotidianes amb el nivell de soroll que generen.
  • Donar a conèixer bones pràctiques per reduir la contaminació acústica.
Capacitats
  • Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
  • Aprendre a conviure i habitar el món
Metodologia

Diàleg educador/a-alumnat, explicitació de problemes o qüestions, recerca de solucions.

Adaptació a NEE

Adaptada a persones amb mobilitat reduïda.

Galería de imágenes

Publicaciones relacionadas