Es busquen idees per a la "slow mobility"

| Subject: Mobility and Transport

El concurs "Passatges metropolitans" premiarà solucions de mobilitat en punts negres del territori

Presentació de Passatges
Presentació de Passatges | Premsa AMB
Vianants que no troben el camí per arribar a la seva destinació. Municipis tallats per grans infraestructures construïdes quan el cotxe era el rei del carrer. Molta gent en un espai reduït... Aquestes són característiques de punts urbans de l'àrea metropolitana on hi ha un gran trànsit de vehicles que fa molt difícil, per no dir impossible, fórmules de transport més sostenibles, com ara anar a peu i en bicicleta, el que es coneix com a "mobilitat lenta".

Per buscar solucions a aquests problemes, l'AMB ha donat el tret de sortida al concurs d'idees Passatges Metropolitans, la versió local (en aquest cas metropolitana) del programa "Passages" de l'Institute pour la Ville en Mouvement (IVM); una organització amb base a París encarregada d'impulsar solucions noves en la mobilitat urbana.

Els joves proposen

L'objectiu d'aquest concurs, a banda de fer més fàcil la "mobilitat tranquil·la", és donar la oportunitat a nous talents i professionals joves de presentar idees de renovació de l'espai públic que, en un futur, puguin tenir una aplicació real. Tot i que les idees que es busquen són a petita escala, també tindran el poder de transformar profundament el territori.

Passatges Metropolitans permet presentar projectes en sis punts molt concrets de l'àrea metropolitana, que actualment presenten problemàtiques d'aquest tipus. Alguns els consideren "punts negres", tot i que des de l'AMB es prefereix anomenar-los "espais d'oportunitat". El premi: hi haurà sis projectes guanyadors de 3.000€ en metàl·lic, així com 12 mencions d'honor.

Badalona i Montcada inicien el concurs

De moment, s'han revelat els punts de la primera fase del concurs (que en tindrà un total de tres).

El primer punt es troba a Badalona. Els participants tenen el repte d'integrar un gegant de les infraestructures, la C-31, en l'entramat urbà del municipi, millorant la continuïtat entre els barris de la Morera, Bufalà, Casagemes i Dalt de la Vila, així com dels espais verds.

El segon punt proposat es troba a Montcada i Reixac, i busca idees per programar i ordenar el sòl lliure d'un municipi que, des de fa dècades, viu travessat per viaductes, línies de ferrocarril i un eix natural que cal recuperar: el riu Ripoll.

Related documents