Implicació en el desplegament de la bicicleta

| Subject: Bicycle

La DGT presenta a l'AMB el primer Pla estratègic estatal de la bicicleta


La Dirección General de Tráfico DGT ha presentat avui a Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i president de la Red de Ciudades per la Bicicleta (RCxB), els objectius del primer Pla Estratègic Estatal de la Bicicleta (PEEB), que previsiblement veurà la llum durant l'any 2019. Aquest marcarà les línies, mesures i accions que desplegaran conjuntament administracions i agents privats, i que es preveu que s'executi en un termini d'entre 3 i 5  anys. 

"Un pla realista i de futur", ha comentat el cap de la Unitat de Normativa de la DGT, Javier Villalba, que ha agraït a Poveda la implicació i la participació activa de l'AMB i la RCxB en la elaboració del PEEB. Villalba ha destacat les metròpolis de Barcelona i Sevilla com els territoris estatals més avançats en l'impuls de la bicicleta. Poveda, per la seva banda, ha destacat "la disposició i ganes de col·laboració per part de l'AMB i de la RCxB amb la DGT per tirar endavant projectes i accions conjuntes".

El Pla Estratègic Estatal de la Bicicleta, que ha esdevingut una demanda del sector de la bicicleta i diferents administracions, té com a objectiu principal impulsar al bicicleta com una opció de transport  generalitzat, segur, còmode i atractiu. Hi ha fa a través de 91 objectius que implicaran 144 accions.

El PEEB està coordinat per la Oficina Técnica de la DGT i pel Comitè Tècnic del PEEP. A banda de la DGT, aquest darrer compta amb la participació permanent de la Red de Ciudades por la Bicicleta (RCxB), i d'altres organismes de primer nivell, com la FEMP, la Mesa Española de la Bicicleta, ConBici, IDAE i els Ministerios de Fomento, Para la Transición Ecológica i Sanidad, Consumo i Bienestar Social.

L'AMB, alineada amb els objectius del futur Pla Estratègic Estatal de la Bicicleta (PEEB)

Com ha explicat Villalba durant la trobada, s'han establert 12 objectius principals del Pla Estratègic Estatal de la Bicicleta, molts dels quals l'AMB ja està treballant paral·lelament en els darrers anys a nivell metropolità, en línia amb el que recollirà el PEEB.

Per exemple, d'aquest pla destaca la creació les xarxes urbanes i interurbanes continues i segures. En el cas de l'AMB, ja ha dissenyat i està construint, de la mà dels ajuntaments, la Bicivia, xarxa que connectarà de forma segura i directa el territori metropolità.

Uns altres exemples que posen de manifesta la sintonia entre el PEEB i l'estratègia de l'AMB, és el fet fomentar el desplaçament a la feina en bicicleta. En aquest cas, l'AMB l'està desenvolupant a través del programa Biciempresa AMB, que cedeix temporalment bicicletes a empreses i treballadors. Per facilitar solucions per anar a l'escola en bici, l'AMB ha impulsat, de la mà dels ajuntaments, els programa Camins Escolars, i properament, llançarà la campana Bicivisme.

Del Pla Estratègic Estatal de la Bicicleta, també destaca l'accés assequible a la bicicleta, com està fent l'AMB a través de la subvenció de 250€ per comprar una bicicleta elèctrica, i l'impuls de la intermodalitat amb d'altres transports públics. Aquí, el servei Bicibox i els futurs aparcaments de gran capacitat, hi juguen un rol clau.

Related documents
Related projects
Where
Marker
Seu de l'AMB