Residus: què hi ha després del contenidor?

Back
Imatge de l'activitat
From

to
Registration
Subject:
Residus
Type:
Activitat a l'aula
Public:
General info
When:
From to (Save)
Promoters:
Àrea Metropolitana de Barcelona
Programme:
Compartim un futur

Description

Residus: Què hi ha després del contenidor? és una activitat a l'aula en la que s'intenta donar resposta a totes aquelles preguntes que hagin pogut sorgir en el dia a dia i procura desmentir falsos mites que s'han generat al llarg dels anys entorn els residus municipals i el seu tractament. A més, es donen algunes idees de bones pràctiques que es poden aplicar en la rutina diària. L'activitat inclou diverses dinàmiques i recursos per treballar la separació de residus segons les diferents fraccions, una mostra de materials reciclats i s'explica com es paga el sistema de gestió de residus. Les explicacions, dinamització i recursos de l'activitat són en català. També es pot fer en castellà, anglès i francès.

Lloc i durada de l'activitat

On vols fer-la? Tu pots decidir el lloc on realitzar l'activitat: aula escolar, biblioteca, centre cívic, casal, etc.
L'activitat té una durada de 60 minuts.

Calendari i horari 

De setembre a juliol. De dilluns a dissabte: matí i tarda.

Inscripcions

Cal fer reserva prèvia a través de l'enllaç d'inscripcions.
El període d'inscripcions de les activitats a l'aula s'obre trimestralment, iniciant-se els períodes l'1 de juliol de 2019, l'1 de gener de 2020 i l'1 de març de 2020.

  • Calendari visites
    De setembre a juliol públic adult i educació en el lleure.
    Durant el mes d'agost no es faran activitats a l'aula ni visites guiades.

Requeriments / Material imprescindible

Projector i ordinador.

Continguts curriculars

Ciutadania

  • Conèixer el tipus de residus municipals separats de manera selectiva en origen.
  • Introduir els tipus de tractament i valoritzacions dels residus (jerarquia europea).
  • Oferir criteris de prevenció i reutilització, com a opció de consum responsable.
  • Reflexionar sobre la importància de l'acció individual per a la millora ambiental i social.
  • Incidir/augmentar en la probabilitat que es generalitzin socialment els valors i hàbits ambientalment sostenibles
Cursos formació
  • Fomentar hàbits encaminats a la prevenció de residus (reducció i reutilització) i per la recollida selectiva dins d'una entitat o una empresa.
  • Reflexionar sobre la importància/repercussió de que les empreses tinguin una política ambiental empresarial.
  • Fomentar el paper del treballador, acció individual per a la millora ambiental i social.
  • Especificar bones pràctiques segons els següents perfils professionals: àmbit construcció, social i serveis, administratiu i forestal i jardineria.