Accessos directes:

Túnel de Rodalies a Montcada (R4)

Tornar
Plànol del túnel de Montcada (R4)

Un nou túnel sota el turó de Montcada estalviarà als trens semidirectes de la línia R4 el pas per l'estació de Montcada i farà més ràpida la connexió entre el Vallès i Barcelona.

Fitxa tècnica

Promotor:
Ministeri de Foment
Pressupost:
185 M€
Estat:
En planificació
Detall de l'estat:
PDI 2011-2020
Termini estimat:
2020

Descripció

Es tracta d'una actuació inclosa al Pla de Rodalies 2008‐2015, que consisteix en la construcció d'un nou túnel d'uns 2,5 km per sota el turó de Montcada per a la línia R4 de Rodalies (Manresa‐Barcelona‐Vilafranca del Penedès‐Sant Vicenç de Calders), seguint aproximadament la traça de l'autopista C‐58. Amb aquest túnel alguns trens, els nous semidirectes, s'estalviaran la volta que fa actualment la línia R4 per Montcada amb l'objectiu de reduir el temps de viatge entre 6 i 8 minuts. Els trens no semidirectes passaran pel traçat actual, de tal manera que no hi haurà una pèrdua de serveis ferroviaris de Rodalies a Montcada.

No s'ha realitzat cap estudi informatiu d'aquest túnel i, a més, el traçat planteja diverses incògnites que no s'han resolt: la millora real en el temps de viatge, quins trens hi passarien i quins continuarien circulant pel traçat actual, si seria necessari i factible connectar‐lo amb el ramal d'aigües o només amb les vies que van cap al túnel de la Meridiana, la interacció amb les altres infraestructures existents a la zona (C‐58, C-33, C‐17, carril Bus‐VAO), etc.