Nous projectes participatius

| Tema: Educació ambiental, Parcs, Platges

Augmenten un 66% el nombre de projectes APS respecte del curs anterior

Aquest curs escolar, l'AMB desenvoluparà un total 25 projectes participatius, 10 més que el curs anterior, en els quals se sumen nous parcs metropolitans.

Aquesta serà la segona edició d'aquests projectes, ja que el passat curs 2016-2017 va ser el primer en què es van impulsar iniciatives d'aprenentatge i servei (APS) als parcs i platges metropolitans des de l'AMB. El curs passat van ser una quinzena de projectes els que es van dur a terme. Enguany la xifra augmenta un 66% amb la incorporació de 10 noves propostes, la qual cosa demostra la bona acollida de la iniciativa.

Tots aquests projectes participatius tenen com a objectiu comú afavorir la implicació i vinculació de les escoles, instituts i entitats en la conservació del seu entorn més proper. Els projectes segueixen la metodologia d'aprenentatge i servei (APS), en la qual els participants fan un servei comunitari que inclou actuacions de manteniment i millora dels parcs i platges, conservació i foment de la biodiversitat i difusió dels valors d'aquests espais.

Exemples de noves incorporacions i nous projectes

En concret, al parc del Turonet es farà un projecte de seguiment de la qualitat de l'aigua i la biodiversitat associada al nou estany i que, a més, es difondrà a la ciutadania a través de la Jugatecambiental.

Altres incorporacions són les del parc de la Mariona a Molins de Rei, el parc de la Fontsanta, que forma part d'Esplugues de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, i el parc de Can Lluc de Santa Coloma de Cervelló, que també se sumen a aquesta iniciativa amb projectes d'instal·lació i seguiment de caixes niu per conservar i fomentar la biodiversitat a l'entorn proper. El parc Nou, al Prat del Llobregat, també durà a terne aquest projecte i, a més, en el cas de l'Escola d'Adults Terra Baixa, els participants aprendran a fer d'educadors ambientals amb l'objectiu de fer visites guiades per donar conèixer els valors ambientals i socials d'aquest parc.

També s'hi incorpora el parc del Canal de la Infanta de Cornellà de Llobregat, on els alumnes començaran a treballar en les tasques prèvies a la construcció del futur jardí de papallones, procés en el qual participaran activament.

Les Jugatecambientals del parc de Can Buxeres de l'Hospitalet de Llobregat i Torre-roja de Viladecans gaudiran, properament, de nous jocs i joguines dissenyats i construïts pels usuaris del Casal Jove del Club Sanfeliu i de la UEC Viladecans, respectivament.

També s'incorporen noves idees als projectes com és la creació de pòsters per part dels participants de l'escola Sant Vicenç per difondre la diversitat de papallones presents al parc del Pi Gros.

Documents relacionats